בידורמבזקים

נעצר חשוד ברצח טופאק שאקור – 27 שנים לאחר מות הראפר האגדי

משטרת לאס וגאס עצרה שלשום (שישי) את דוויין דייויס, חשוד ברצח של טופאק שאקור, 27 שנים לאחר רצח הראפר המפורסם. לאחר המעצר הוגש כתב אישום נגד החשוד.

בליל ה-7 בספטמבר 1996, שאקור נורה ברכבו בלאס וגאס. שאקור נורה מספר פעמים ומת כעבור שבוע בגיל 25.

דוויין דייויס ידוע זה זמן רב לחוקרים כאחד מארבעת החשודים שזוהו בתחילת החקירה. הוא לא החמוש שירה בטופאק ככל הנראה, אך תואר כ-"מנהיג הקבוצה" והואשם בסיוע לרצח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דייויס עצמו הודה בראיונות ובספר הזיכרונות שלו מ-2019, שהוא סיפק את האקדח ששימש לירי. הרשויות טענו שההערות הפומביות של דייוויס עצמו החיו את החקירה.

דייויס, בספר הזיכרונות שלו, כתב שהוא היה במושב הנוסע הקדמי של הקדילק ממנה ירו בשאקור. הוא כתב כי הוא החליק אקדח למושב האחורי, משם היריות נורו לטענתו. הוא טען שאחיינו, אורלנדו "בייבי ליין" אנדרסון, היה אחד משני היורים בשאקור. אנדרסון היה מעורב בקטטה בקזינו עם הראפר זמן קצר לפני הירי. אנדרסון מת שנתיים לאחר מכן, הוא הכחיש כל מעורבות במותו של שאקור.

דייויס, כיום בן 60, נעצר ביום שישי בעת טיול ליד ביתו בפאתי לאס וגאס. הוא אמור להגיע לבית המשפט בשבוע הבא.

חבר מושבעים גדול בנבאדה הצביע להאשים אותו בסעיף אחד של רצח עם נשק קטלני. אותו חבר מושבעים גם הצביע בעד תוספת עונש לאישום ברצח על "פעילות בכנופיות", תוספת שיכולה להצטבר עד 20 שנים נוספות אם יורשע.

מאות עמודים של תמלילים פורסמו עם הגשת כתב האישום ביום שישי, בהם עדויות של מקורבים לשעבר של דייויס, חברים של שאקור וקבוצה של שוטרים בדימוס שהיו מעורבים בתיק בשלב מוקדם. העדות שלהם ציירה עבור המושבעים תמונה של קרע עמוק שהסלים בין לייבל המוזיקה של שאקור Death Row Records לבין Bad Boy Records, שהיה לו קשר עם דייויס וייצג את יריבו של שאקור, הראפר ביגי סמולס.

אחותו של הראפר שאקור תיארה את המעצר כניצחון: "זה ללא ספק רגע מרכזי. השתיקה של 27 השנים האחרונות סביב המקרה הזה דיברה בקול רם בקהילה שלנו".

טופאק שאקור - ראפר אפרו אמריקאי
אילוסטרציה. Photo by Wassim Chouak on Unsplash

Back to top button