חדשות חוץמבזקים

"שבדיה לא חוותה דבר כזה מעולם" – הצבא צפוי להתערב

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, קיים בסוף השבוע כינוס חירום עם מפקדי הצבא והמשטרה ועם שר המשפטים. בתום הכינוס הודיע שהממשלה תבקש מהצבא לשתף פעולה עם המשטרה. זאת בעקבות אלימות הכנופיות המשתוללת במדינה הסקנדינבית שבמהלכה נהרגו 12 איש בחודש האחרון.

הצבא צפוי להתערב "במקרים שבהם הכישורים המיוחדים של הכוחות המזוינים יכולים לעזור". אלו כוללים, עזרה בניתוח נתונים, לוגיסטיקה, טיפול בחומרי נפץ ובעבודה פורנזית. קריסטרסון הוסיף כי החוק הנוכחי צריך להשתנות כדי להתמודד עם "תחומים אפורים שבהם לא ברור בפני איזה איום שבדיה עומדת".

ביום חמישי, לפני ההחלטה לערב את הצבא, אמר ראש הממשלה כי "שבדיה לא חוותה דבר כזה מעולם", וכי "אף מדינה אחרת באירופה" לא סובלת ממצב דומה. הוא הדגיש כי ילדים ועוברי אורח חפים מפשע נקלעים יותר ויותר לאלימות הזו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נאיביות פוליטית וחוסר מושג הם שהביאו אותנו לכאן", אמר ראש ממשלת שבדיה בביקורת על מדיניות הקואליציה הקודמת של הסוציאל-דמוקרטים, שהנהיגה את המדינה מ-2014 ועד השנה, אך קראה לשימוש בצבא בעקבות גל האלימות האחרון. "זו מדיניות הגירה חסרת אחריות ומאמצי אינטגרציה כושלים שהביאו אותנו לכאן. הדרה חברתית וחברות מקבילות מאכילות את כנופיות הפשע. שם הם יכולים לגייס ללא רחמים ילדים ולאמן אותם כרוצחים עתידיים", הוסיף בנאום שנשא ביום חמישי.

עוד אמר קריסטרסון בנאומו "אנחנו הולכים לצוד את הכנופיות, ואנחנו הולכים להביס אותן", עוד אמר שבכוונתו לפרוס חיילים ברחובות הערים, כדי לסייע ב"בלימת האלימות ההולכת וגוברת",

מנגד באופוזיציה השיבו למהלכים: "זו לא שבדיה, זה לא איך שבדיה אמורה להיות", אמרה מנהיגת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מגדלנה אנדרסון. עוד טוענים באופוזיציה כי הצעדים הללו לא מתמודדים עם בעיות חברתיות כמו עוני בקרב ילדים והעדר תקציבים לשירותים קהילתיים.

דגל שבדיה+ מפת שבדיה
קרדיט: pixals

Back to top button