אינטרנטמבזקים

האם פייסבוק תתחיל לגבות תשלום ממשתמשיה?

עיתון הוול סטריט ג'ורנל פרסם היום (שלישי) כי מטא (Meta) חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, שוקלת להתחיל לגבות תשלום עבור השימוש בפלטפורמה שלה ללא פרסומות, בעיקר באיחוד האירופי.

החברה של מארק צוקרברג שוקלת לגבות ממשתמשים באיחוד האירופי 13 אירו בחודש כדי לגשת לגרסה ללא פרסומות של אינסטגרם או פייסבוק בטלפונים שלהם, מפני שהחברה מתמודדת עם לחץ משפטי באיחוד האירופי, בשל האופן שבו היא משתמשת בנתונים האישיים של משתמשיה.

חברת המדיה החברתית שוקלת את השינוי בעקבות פסיקה של בית המשפט האירופי לצדק, בית המשפט הגבוה באיחוד האירופי, בחודש יולי. בית המשפט הממוקם בלוקסמבורג, קבע כי על פי תקנת הגנת המידע הכללית של אירופה פייסבוק אינה יכולה להצדיק שימוש בפרטים אישיים כדי למקד לאנשים מודעות מותאמות אישית, אלא אם היא תקבל את הסכמתם תחילה. מודעות מותאמות אישית הן הבסיס הכלכלי המרכזי של החברה כיום. על כן, השימוש בדמי מנוי כחלופה כלכלית למודעות מותאמות אישית הועלה בפסיקת בית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי הוול סטריט ג'ורנל, התוכנית ללא פרסומות של מטא תיתן למשתמשים את הבחירה להמשיך לגשת בחינם לפייסבוק או לאינסטגרם עם פרסומות מותאמות אישית, או לשלם עבור גרסאות ללא פרסומות.

התוכנית עשויה להיות מוצגת כבר בחודש הבא כי למטא יש עד לסוף נובמבר לציית לפסיקת בית המשפט.

דובר מטא אמר: "מטא מאמינה בערך של שירותים בחינם הנתמכים על ידי מודעות מותאמות אישית. עם זאת, אנו ממשיכים לבחון אפשרויות כדי להבטיח שאנו עומדים בדרישות הרגולטוריות המתפתחות".

אפליקציות - טלפון חכם - סמארטפון - פייסבוק - אינסטגרם - וואצאפ
אילוסטרציה. Photo by Brett Jordan on Unsplash

Back to top button