מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשיית היריקות על נוצרים: המשטרה עצרה חמישה חשודים מירושלים – צפו

חמישה חשודים נעצרו הבוקר (רביעי) על ידי שוטרי מחוז ירושלים בחשד ליריקה לעבר נוצרים בכניסה לכנסייה בעיר העתיקה בירושלים. מפקד מחוז ירושלים הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד שהוקם במרחב דוד לטיפול בתופעת היריקות וגילוי השנאה בעיר העתיקה כלפי נוצרים.

בנוסף הנחה מפקד מחוז ירושלים על הרחבת הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, שילוב אמצעים טכנולוגיים ובחינת שינוי שיאפשר הטלת קנסות מנהליים כלפי אותם אנשים.

החשודים, ארבעה בגירים וקטין תושבי ירושלים נעצרו בחשד שירקו לעבר נוצרים וכנסיות בעיר העתיקה בירושלים. אחד מהם נעצר לאחר שזוהה בגין מקרה שהיה מוקדם יותר השבוע וארבעת האחרים ממקרים שהיו הבוקר (רביעי) בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כלל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד. שלושה מהחשודים שנעצרו על ידי השוטרים זוהו בשעת מעשה על ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן התייחס בסיום הערכת מצב שקיים בעיר העתיקה בירושלים לתופעת היריקות לעבר נוצרים ואמר: "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד, יהודים, מוסלמים או נוצרים בעיר העתיקה ובכל מקום אחר בירושלים.

האלימות והשנאה לאחר, לובשת צורות ופנים שונות. לצערנו אנו עדים להמשך התופעה הבזויה והמכוערת של גילויי שנאה כלפי נוצרים בעיר העתיקה בירושלים, בעיקר על ידי יריקה לעבר הרצפה בעת מעבר לידם.

למי שעושה זאת, יש בעיה קשה קודם כל בחינוך, בתפיסת העולם ובכבוד לאחר. אנו מגנים את התופעה המכוערת הזו שפוגעת במרקם החיים הייחודי הקיים באזור הזה מזה שנים רבות הכולל מבקרים, מתפללים ומטיילים מכל הדתות- יהודים, מוסלמים ונוצרים, זה לצד זה".

בנוסף הנחה מפקד מחוז ירושלים להקים במרחב דוד צוות חקירה מיוחד לטיפול בנושא והוסיף: "לצד מגוון האתגרים שלפתחנו, בימים האלו בפרט, יש חשיבות להמשך הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בהקשר זה במוקדים הרלוונטיים בעיר העתיקה.

לנוכח העובדה שרובם המוחלט של מקרי היריקות לעבר הרצפה בסמוך לנוצרים אינם מדווחים, עלינו ליזום זיהוי וטיפול באותם מקרים ולשלב את מצלמות מבט 2000, השוטרים בשטח, הניטורים ברשת וכל אמצעי אחר לניטור בזמן אמת או בדיעבד, ולטיפול חקירתי בכלים שברשותנו לרבות בחינת טיפול פלילי במקרים המתאימים בעילה של פגיעה רגשות דת״.

כחלק מחיזוק הקשר עם הקהילות הנוצריות נפגש מפקד מחוז ירושלים עם ראשי העדות והכנסיות באזור ואמר להם: "אנו מחויבים ופועלים לבטחונכם בכל השנה. שיתוף הפעולה בין המשטרה לראשי העדות ונציגי הקהילות הנוצריות בירושלים והשיח הרציף איתכם משמעותיים עבורנו.

המציאות מזמנת לנו אתגרים רבים, כמו גם מעשים פסולים ומבישים שראויים לכל גנאי. חרטנו על דגלנו לאפשר לכל אדם מכל דת את חופש הפולחן בירושלים, ובעיר העתיקה בפרט. לא תהיה סבלנות או סלחנות למי שמבצע מעשי שנאה כלפי האחר. נפעל כלפי כל אירועי אלימות נגד מוסדות דת, אנשי דת ובכלל.

מקרים אלו יקבלו את מלוא הקשב ותשומת הלב המבצעית שלנו. מעבר לפעילות יזומה ומניעה, יש חשיבות רבה גם לדיווח מיידי למשטרה על כל אירוע חריג בזמן אמת, זאת על מנת שנוכל לייצר מענה מיידי.

אנחנו משטרה של כולם ונמשיך לפעול לשמירת שלומם ובטחונם של בני כל הדתות והעדות, תושבי העיר והמבקרים בה". בסיום המפגש סוכם על חיזוק שיתוף הפעולה ומפגשיים עיתיים לעדכונים שיתקיימו עם בהובלת קצין הקישור של מרחב דוד לעדות הנוצריות.

כנסיה - כנסייה
אילוסטרציה. Image by Peter H from Pixabay
צילום: משטרת ישראל

Back to top button