חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: הסנאטורית החדשה מקליפורניה עושה היסטוריה

הסנאטורית הדמוקרטית לפונזה באטלר עשתה היסטוריה אתמול (שלישי) כשהושבעה על ידי סגנית הנשיא קמאלה האריס לסנאט האמריקאי מטעם מדינת קליפורניה. באטלר הינה הלסבית המוצהרת השחורה הראשונה שהושבעה לתפקיד הבכיר. היא גם האישה השחורה השלישית בלבד בתפקיד והיחידה בסנאט הנוכחי.

סגנית הנשיא האריס שהשביעה אותה הייתה האישה השחורה היחידה בסנאט לפני שהתפטרה על מנת להיות סגנית הנשיא של ג'ו ביידן. האישה השחורה הראשונה שכיהנה בסנאט הייתה קרול מוסלי בראון מאילינוי, שכיהנה בתפקיד מ-1993 עד 1999.

באטלר מונתה על ידי מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, למלא את המושב שהתפנה עם מותה של הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינשטיין, שהייתה סנאטורית פורצת דרך בעצמה והוותיקה ביותר בסנאט עד מותה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באטלר לפני כן הייתה מנהיגת איגודים ותיקה, תומכת בזכות האישה על גופה ועבדה בארגונים חברתיים פרוגרסיביים.

באטלר לא אמרה אם תתמודד מחדש על מושבה בבחירות הבאות שייערכו בשנה הבאה. קליפורניה תערוך שתי בחירות לסנאט בנובמבר הבא: בחירות מיוחדות לשאר חודשי כהונתה של פיינשטיין עד ינואר 2025 ובחירות נוספות לכהונה שלמה בסנאט של שש שנים.

מי שהכריזו שיתמודדו על מושבה באטלר כוללים שלישיית דמוקרטים מבית הנבחרים: אדם שיף, יו"ר המודיעין לשעבר של בית הנבחרים, שנתמך על ידי יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי; קייטי פורטר, לשעבר סגנית יו"ר הוועד הפרוגרסיבי של הקונגרס; וברברה לי, חברה בהנהגה הדמוקרטית בבית הנבחרים.

הסנאט - בית הנבחרים - הקונגרס האמריקאי - וושינגטון
אילוסטרציה. Photo by Chad Stembridge on Unsplash

Back to top button