חדשות הארץמבזקים

נשים ישראליות ופלסטיניות התאגדו בירושלים ל-"צעדת שלום"

אלפי נשים ישראליות ופלסטיניות מהגדה המערבית, עזה ומחוצה לה התאספו היום (רביעי) בירושלים לכינוס שלום.

שתי קבוצות אקטיביסטיות התאספו יחדיו: "נשים עושות שלום" ו-"Palestinian Women of the Sun". הן צעדו אחר הצהריים בירושלים מאנדרטת הסובלנות ועד לקצה טיילת גולדמן בשכונת ארמון הנציב בירושלים. שתי הקבוצות מכילות נשים מכל שכבות האוכלוסייה סביב אמונה מרכזית בשלום ודורשות לכלול נשים בתהליך עשיית השלום.

הממונה הזמנית על שגרירות ארה"ב בירושלים, סטפני האלט, נשאה דברים בכינוס ואמרה שאותן נשים הן "הגיבורות השקטות של השאיפה לשלום". היא הוסיפה: "לעיתים קרובות אתן פועלות ללא לאות מאחורי הקלעים כדי לבנות גשרים, כפי שאתן עושות כאן היום אחת עם השניה, מטפחות הבנה ומקדמות פיוס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכינוס הפיוס הזה השתתפו גם דיפלומטיות וכן פוליטיקאיות מחו"ל.

יעל אדמי, ממייסדות ומנהיגות "נשים עושות שלום" אמרה כי "הגיע הזמן של מנהיגים אמיצים לייצר תקווה לעתיד טוב יותר עבור ילדינו".

רים חג'ג'ר, מייסדת "Palestinian Women of the Sun", אמרה ל-Jerusalem Post: "יותר ויותר נשים מצטרפות לתנועה, נשים שרוצות להגן על ילדיהן ולמנוע מהם להיות הקורבן הבא […] התחלנו כתנועה עם כמה נשים בודדות ועכשיו אנחנו אלפים מהגדה המערבית ומעזה. אנחנו כבר לא יושבות על המושב האחורי, אנו נחושות לפעול בהתמדה כדי לסיים את מעגל הדמים ולהשיג חירות וחיים צודקים ומכובדים לילדים פלסטינים וישראלים".

כינוס שלום - נשים עושות שלום - ירושלים
ללא קרדיט

Back to top button