חדשות הארץמבזקים

חול המועד סוכות: שיא כל הזמנים במספר המתפללים היהודים בהר הבית

מנהלת הר הבית עדכנה לפני זמן קצר (חמישי) כי בחול המועד סוכות נשבר שיא של כל הזמנים כאשר לראשונה מאז איחוד ירושלים עלו להר הבית במהלך חול המועד סוכות מעל ל – 5000 יהודים.

בין העולים הרבים היו חברי כנסת, ראשי מועצות, ראשי ישיבות ורבנים, בהם – הרב ישראל אריאל, הרב ראם הכהן, הרב חברון שילה, הרב יהודה שלוש הרב גור גלון והרב מאור קיים., חברי הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד ויושב ראש מועצת יש"ע שלמה נאמן.

המשטרה אבטחה את כל קבוצות העולים, ואף הגדילה אותן לקבוצות גדולות. עד מאה ושלושים יהודים בקבוצה. השקט והשלווה בהר הבית נשמרו לאורך כל ימי החג. המשטרה זירזה את העולים כדי להספיק להכניס את אלפי העולים במינימום של המתנות, ובסוכת מינהלת הר הבית הוצע לממתינים כיבוד קל להקלת ההמתנה, הנעמת העלייה ולשמחת חג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המוסלמים דיווחו על פעילות משטרתית רחבה למניעת התפרעויות, שיגור זיקוקים וחסימות כפי שאירע בימי החג בשנה שעברה בהר הבית לאחר שהמשטרה הרחיקה עשרות פורעים מהר הבית לתקופות ממושכות, ומנעה כניסת חשודים כדי שלא יתנכלו ליהודים שעלו להר הבית.

מפקדי משטרת ישראל הבכירים נכחו ואיבטחו את כל עליות החג בעצמם. החל ממפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד המרחב ניצב משנה אבי כהן, וכן מפקדי המקומות הקדושים והר הבית במשטרה.

ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים אמר: "מרגש לראות את חזרת עם ישראל להר הבית, העלייה הגוברת, והחיבור המתעצם למקום הקדוש.

תודות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה שבתאי, על מעורבתם האישית והצמודה, וכן למפקד מחוז ירושלים וכל השוטרים שנתנו שם את הנשמה ימים ולילות ברציפות כדי לאפשר את העלייה להר הבית בבטחה ובשמחה".

מחר (שישי) הושענא רבא ובחג שמחת תורה הר הבית לא יפתח לכניסת יהודים, עקב חלותם בימי שישי ושבת, בהם הר הבית עדיין סגור ליהודים. הר הבית ייפתח מחדש ליהודים ביום ראשון במהלך איסרו חג.

הר הבית - סוכות - תפילות
צילום: מינהלת הר הבית

Back to top button