חדשות הארץמבזקים

"תחושת השפלה": בגלל הלוויה למחבל – כביש ראשי נחסם לתנועת יהודים

זעם כבד בשומרון בעקבות האירועים בחווארה, במשך למעלה מ- 6 שעות התפרעו מאות ערבים בכביש הראשי בחווארה, שמהווה עורק התחבורה הראשי ליישובי גב ההר, וחסמו את הכביש.

חרף האירועים האלימים החליט צה"ל שלא לפזר את ההתפרעויות, וחסם את כלל הכניסות לכביש לתנועת תושבים יהודים למשך שעות ארוכות, תוך שהוא מאפשר לפורעים לפעול ללא הפרעה.

הדבר הביא לזעם רב בשומרון. סגן ראש המועצה דוידי בן ציון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "את התמונות הקשות כעת מחווארה אני מעדיף שלא לשתף, את תחושת ההשפלה שאנחנו תושבי גב ההר מרגישים אני רוצה לשתף".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מה שקורה כעת אצלנו זו חרפה לאומית, אני לא יודע אם אתם שם בתל אביב או ירושלים שמעתם אבל כבר כמה שעות אנחנו במצור. מחבל ניסה להרוג יהודים אתמול בחווארה, חוסל על ידי לוחמינו ועכשיו, הרשות הפלסטינית עושה לו הלוויה ממלכתית בכביש הראשי לביתנו דרך חווארה. טירוף!" הוסיף.

"אם יש ממשלה בישראל תשמיעי קול. הדרישה שלנו לא גבוהה מדי, אפילו פשוטה, חיי אזרחי מדינת ישראל קודמים לכל דבר אחר. הלוויה של מחבל לא יכולה לפגוע בשגרת חיי תושבים. ממשלת ישראל – אנחנו מחכים למעשים!", תקף בן ציון.

ראש המועצה יוסי דגן הוציא הודעה לתושבי גב ההר הנצורים, וכתב: "סגירת הכביש בחווארה עקב הלוויית המחבל – לא מקובלת עלי בשום צורה.
אני פועל בחצי השעה האחרונה מול כלל הגורמים על מנת שהציר יפונה ויפתח לתנועה".

מנחם בן שחר ממובילי המאבק כנגד הטרור בשומרון, תקף: "זה מצב בלתי נסבל שבערב חג אנחנו נצורים כבר שעות ארוכות, בגלל הלווית מחבל. המדיניות הביטחונית של האלוף פוקס פשטה את הרגל וגבתה מעם ישראל מחיר דמים יקר, ולכן הוא צריך לפשוט את המדים וללכת הביתה עכשיו".

זירת פיגוע - חווארה - רכב צבאי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button