מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש האופוזיציה לפיד לנתניהו: "מוכן להקים יחד ממשלת חירום מקצועית"

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר לפני זמן קצר (שבת) בהצהרה לתקשורת כי הודיע לנתניהו כי הוא מוכן להקים יחד איתו ממשלת חירום מקצועית שתנהל את המלחמה.

"אזרחי ישראל, ראשית אני רוצה לשלוח מפה את תנחומי למשפחות ההרוגים, איחולי החלמה לפצועים, וחיזוק לכוחות הבטחון שנלחמים עכשיו באוייבי מדינת ישראל. אני שולח חיזוק גדול לתושבי הדרום וללוחמי צה"ל בכל הגזרות." אמר לפיד והוסיף, "אנחנו עדיין באירוע לחימה מתגלגל, אני קורא לכולם לציית להוראות מערכת הביטחון".

"אני לא אעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, או למה הופתענו. זה לא הזמן, זה לא המקום, אנחנו נעמוד מאוחדים מול אוייבינו." הבהיר לפיד והדגיש כי "מדינת ישראל במלחמה. היא לא תהיה מלחמה קלה והיא לא תהיה מלחמה קצרה. יש לה השלכות אסטרטגיות שלא ראינו כמותן הרבה מאוד שנים. יש סיכון גדול שהיא תהפוך למלחמה רב זירתית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הוסיף, "נפגשתי עכשיו עם ראש הממשלה נתניהו. הודעתי לו שבמצב החירום הנוכחי אני נכון לשים בצד את כל המחלוקות, להקים איתו יחד ממשלת חירום מקצועית, מצומצמת, שתנהל את המערכה הקשה, המורכבת והממושכת העומדת בפנינו. נתניהו יודע שבהרכב הקיצוני והלא מתפקד של הקבינט הנוכחי, אי אפשר לנהל מלחמה. מדינת ישראל צריכה שיוביל אותה דרג מדיני מקצועי, מנוסה ואחראי. אין לי ספק שגם שר הביטחון לשעבר בני גנץ יצטרף לממשלה כזו."

לפיד הסביר כי "הקמת ממשלת חירום מקצועית תבהיר לאוייבינו שרוב מוחלט של אזרחי ישראל מתייצבים מאחורי צה"ל ומערכת הביטחון. היא תבהיר לעולם, בזירה הבינלאומית, שעם ישראל מתאחד ומתייצב יחד מול האיום."

לסיום אמר: "מדינת ישראל ספגה היום מהלומה קשה. כולנו כואבים, כולנו זועמים. אלא שמדינות ומלחמות לא מנהלים בכאב ובזעם, אלא בקור רוח, ומתוך הבנה אסטרטגית. צריך לשים עכשיו את הפוליטיקה בצד, לטובת ממשלת חירום שתנהל את המערכה הזו בנחישות, ולא תעסוק בשום דבר אחר עד לנצחון המלא על אוייבינו."

צילום: עידו רימון

Back to top button