מבזקיםרצועת עזה

חמאס מפרסם תיעוד: "כך הצלחנו לחדור לשטח ישראל באין מפריע"

ארגון הטרור חמאס פרסם ביממה האחרונה (שני) סרטונים רבים שמתעדים את חדירת פעילי הארגון לתוך שטח מדינת ישראל והטבח שביצעו בבסיסי צה"ל הסמוכים לגדר הגבול וביישובים בעוטף עזה.

באחד הסרטונים ניתן לראות כיצד הצליחו לסגור לצה"ל את "העיניים" ולהיכנס לישראל באין מפריע. ראשית יש לזכור שהחדירה לישראל בוצעה מוקדם בבוקר ביום שבת וכנראה שלא סתם נבחר העיתוי. רבים מחיילי צה"ל יוצאים לסופ"ש ובבסיסים ישנו כביכול כוח מצומצם בהשוואה לשאר ימות השבוע.

בתחילה נשלחו ככל הנראה רחפני נפץ, שהטילו מטען על מגדלי התצפית (מערכת "רואה יורה") ובכך הצליחו להשבית את המערכות הטכנולוגיות שבעזרתן צה"ל מאתר ומתריע על חדירות וגם מבצע ירי לעבר המטרה החשודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שלב זה, החל ירי רקטות מסיבי לעבר יישובי הדרום ובחסות הירי נשלחו מחבלים באמצעות מצנחי רחיפה ממונעים. במקביל, פוצצו מטענים בגדר הגבול ומחבלים נוספים נכנסו באמצעות אופנועים.

צילום: טלגרם חמאס

אחד המחבלים שנתפס בשטח ישראל ונלקח לחקירת שב"כ סיפר לחוקרים כי התכוננו לתרחיש הזה במדויק במשך שנה. הוא אף סיפר שהם מאוד הופתעו שצה"ל לא המתין להם. יתרה מכך, הם פעלו באין מפריע במשך 5 שעות, חדרו לבסיסי צה"ל, רצחו את מי שניסה להתנגד ומי שהרים את ידיו נלקח בשבי והועבר לרצועת עזה. כך היה גם ביישובים סמוכי הגדר לרצועה.

בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי אמרו כי יש בידיהם למעלה מ-130 שבויים ישראלים. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות וצולמו על ידי המחבלים עצמם היה ניתן לראות שהם לא עשו שום הבחנה בין גברים לנשים, קשישים לילדים – כל מי שיכלו לקחת איתם לעזה – לקחו. כשמטרת הפעולה היא "עסקת חילופי שבויים" שבמסגרתה ישחררו את כל האסירים הביטחוניים מבתי הכלא בישראל.

כתב ערוץ 12 ניר דבורי חשף אמש במהדורת החדשות כי היה לחמאס מידע ודאי על מסיבת הטבע "נובה" שהתקיימה ברעים. המחבלים הגיעו על מצנחי הרחיפה הממונעים בדיוק למקום. כמו כן הוא ציין שהיה כשל מודיעני חמור בכך שמלבד שלא ידעו על כל התכנון הזה של חמאס, הם גם השתמשו ברשת קשר אלחוטית שלא היו מודעים אליה כלל.

מאזור המסיבה ברעים. צילום: טלגרם חמאס

ישראל הפעם לא תוכל לסיים את המלחמה הזו (וכולם הדגישו הפעם שזו מלחמה, "לא עוד סבב, לא עוד מבצע", אמר ביבי), מבלי לשנות את המציאות בעוטף. שר הביטחון גלנט הבהיר כי "מה שהיה הוא מה שיהיה". צה"ל גייס כוחות מילואים ושינע טנקים וציוד צבאי לגבול רצועת עזה וגם לגבול הצפון, למקרה שחיזבאללה יחליט להיכנס למערכה. ישראל אף גייסה לטובתה תמיכה גדולה על מנת לפעול באופן חופשי כדי להגן על על אזרחיה ולהחזיר את ההרתעה שנשחקה במשך השנים. הנשיא ביידן אמר בהצהרה לתקשורת באופן ברור כי ארה"ב עומדת מאחורי ישראל ותסייע לה גם כספי וגם בסיוע צבאי – נושאת המטוסים האמריקאית USS Gerald Ford עושה כבר את דרכה לישראל.

Back to top button