מבזקיםתנועה ותחבורה

תכנית החירום של השרה רגב: JFK, פרנקפורט, אתונה, ודובאי ישמשו ״האבים״ תעופתיים

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (מיל') מירי רגב, הציגה תכנית חירום למקרה שכל חברות תעופה הזרות יפסיקו את טיסותיהן לישראל נוכח התגברות הלחימה. את התכנית גיבשו גורמי המקצוע בתחום התעופה שהציגו אותה לשרה היום. במקרה של התגברות הלחימה ועצירת שירות הטיסות לישראל של החברות הזרות, תופעל "רכבת אווירית" של חברות תעופה ישראליות.

על פי התכנית יופעלו ״HUBS״ תעופתיים (מוקדי יציאה) בארבעה נמלי תעופה מרכזיים ומהם יתבצעו טיסות לישראל באמצעות חברות התעופה הישראליות. נמלי התעופה הם JFK בניו-יורק, נמל התעופה פרנקפורט בגרמניה, נמל אתונה ביוון ונמל התעופה של איחוד האמירויות בדובאיי.

השרה רגב אמרה כי "נוכח המלחמה ובעקבות העובדה כי חלק מחברות התעופה הזרות הפסיקו את הטיסות לישראל, הנחיתי את גורמי המקצוע להיערך להשבת הישראלים הביתה. בימים האחרונים הודות למאמצים שנעשו, למעלה ממאה אלף ישראלים שבו לישראל ומאז מוצאי השבת התווספו יותר מ-20 טיסות ללוח הטיסות המקורי באמצעות חברות תעופה ישראליות. כמו כן, הנחיתי להכין את נמל תעופה רמון לקליטת טיסות בינלאומיות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד מציינים כי נכון לעכשיו עדיין מתקיימות טיסות רבות לישראל מיעדים רבים ברחבי העולם והנוסעים אשר טיסתם בוטלה יכולים להתעדכן בלוח הטיסות ולרכוש כרטיסים ליעדים אלו ומיעדים אלו לישראל.

במהלך היממות האחרונות, לאור בקשת שרת התחבורה תגברו החברות הישראליות את לוח הטיסות, בעיקר לאתונה ולרנקה כדי לסייע לנוסעים שטיסותיהם לישראל בוטלו.

את התכנית ביקשה השרה לגבש עקב התחזית שעם התגברות הלחימה יבוטלו טיסות של חברות זרות נוספות.

משרד התחבורה קורא לציבור הנוסעים שמתכנן לצאת מישראל בימים הקרובים לשקול את יציאתם, עקב הקשיים שעלולים להיווצר לשוב ארצה. כמו כן, המשרד ממליץ לכל הנוסעים היכולים להקדים את נסיעתם לישראל לעשות זאת. כשתופעל תכנית החירום, משרד התחבורה יעדכן את הציבור על מועדי הטיסות מארבעת נמלי התעופה".

יצויין כי מוקדי היציאה נבחרו בשל הקישוריות שלהם לעשרות נמלי תעופה ברחבי העולם. שרת התחבורה ציינה כי תפעל לשמירת קשר אווירי ממדינת ישראל ואליה, תוך הבטחת ביטחונם ובטיחותם של הנוסעים.

Back to top button