חדשות הארץמבזקים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה מתנצל: "לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות"

בשעה שמאות משפחות בישראל אבלות על יקיריהן ורבים מהן כלל לא יודעות מה עלה בגורלם, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי עור אמש (שני) סערה כשאמר בראיון בערוץ 12 כי ""הייתה גם את המסיבה הזאת שתרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס, לא מאשים".

כזכור במסיבת הטבע ברעים נרצחו כ-260 בני אדם, רבים נפלו בשבי ואחרים נעדרים.

בעקבות האמירה המזעזעת של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הרשת סערה והופצה בתגובות. "איש הזוי…הצליח להסביר שמשתתפי המסיבה אשמים במספר ההרוגים. ושהוא ישב הבוקר עם ראשי המשק. אולי אם במקום לשבת במזגן ולקשקש הממשלה הזו היתה יורדת לשטח ומתחילה לעשות הייתי מרגישה יותר בטוחה." כתבה אחת המגיבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העיתונאית נעה לנדאו מ"הארץ" כתבה בתגובה: "יוסי שלי השווה עכשיו את תהליך זיהוי הגופות ל״תור באיזה סופר שלא משנה כמה זבנים אתה שם אי אפשר לטפל בהכול״. די, די כבר עם ההתעללות של השלטון הזה בציבור".

הבוקר שלי התנצל על דבריו ומסר: "אני מבקש להבהיר את דבריי בהתייחס למסיבה. בשום פנים ואופן לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע הטרגי. הצעירים שחגגו, ביניהן בת דודתי לורי האהובה שנרצחה, חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג. דבריי התייחסו לביקורת על משך זמן זיהוי גופות הנרצחים ולקושי בזיהויים. בגלל מספר הנרצחים הרב, הקושי להגיע לגופות בעיצומה של לחימה, הזמן הרב שנדרש לאסוף את הגופות, ותהליך הזיהוי המורכב בגלל מצבן – נדרש הקמת מערך יעודי, גיוס אנשי מקצוע רבים והעברת החלטת ממשלה שתאפשר זיהוי באמצעות מאגר ביומטרי. כל אלה פעולות שאורכות זמן והביאו שתהליך הזיהוי יתארך. אם התבטאתי בחוסר רגישות או שבטעות הובנתי לא נכון – אני מתנצל מעומק הלב."

Back to top button