בידורמבזקים

מה כתבה גל גדות שהרגיז כל כך הרבה ישראלים?

השחקנית והדוגמנית הישראלית המצליחה גל גדות חטפה הערב (שליש) אש ממעריציה הישראלים לאחר שהעלתה לאינסטגרם שלה הודעות הסברה עם ניסוחים שהתפרשו כבעייתיים.

גדות, ככל הנראה הישראלית המצליחה ביותר בהוליווד, העלתה רצף של סטוריז הסברתיים לחשבון האינסטגרם שלה ול-109 מיליון עוקביה, לאור המתקפה הרצחנית על ישראל והצורך בהסברה ישראלית בעולם.

היא כתבה: "אם יש לכם פחות אמפתיה כלפי קורבנות בגלל איך שאתם מרגישים כלפי הממשלה שלהם, התעמולה עובדת עליכם. מטרת התעמולה היא דה-הומניזציה. זה עובד על ישראלים וזה עובד על עזתים. הייתי רוצה לחשוב שרובנו מעל תעמולה. אבל סוף השבוע הזה הזכיר לי עד כמה היא נפוצה. משום שהרבה התייחסו לאלימות הזאת עם הצדקה, לא אמפתיה. אני מניחה שזה לא מפתיע, אבל זה עדיין שובר את הלב. תעמולה היא בכל מקום. היא מחלחלת לכולנו עם הזמן. היא מחפשת לחסום את קולטני האמפתיה שלנו, כך שכשאנו רואים אלימות, אנחנו מצדיקים אותה ומרחיקים את התגובה האנושית שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם הניסוח שלה בסטורי הבא שלה גרם לזעם של ישראלים רבים. היא כתבה: "להרוג פלסטינים חפים מפשע זה איום ונורא. להרוג ישראלים חפים מפשע זה איום ונורא. אם אתם לא מרגישים אותו הדבר, אתם צריכים לשאול את עצמכם מדוע כך".

ישראלים רבים חשו שהמשפט הזה יוצר השוואה לא מוצדקת וסימטריה לא קיימת, לבטח לאור אירועי הימים האחרונים, בין פעולות החמאס לפעולות מדינת ישראל. בשל הביקורת גדות מחקה תוך מספר שעות את הסטורי האחרון הזה. אולם רבים הספיקו כבר לצלם את הסטורי הזה ובהם פעיל הימין הצל – יואב אליאסי, שלא חסך עליה ביקורת וקרא לה "הישראלית המפורסמת והניטרלית בעולם".

גדות המשיכה בשיתוף סרטוני הסברה רגילים אך נראה שהסטורי הזה לא יישכח לה על ידי חלק מהישראלים בעת הקרובה.

גל גדות - וונדר וומן
לקוח מעמוד הפייסבוק של גל גדות. שימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button