צרכנות

ביטוח נסיעות – כיצד כדאי לבצע השוואה מקדימה ומתי נדרשים כיסויים מיוחדים?

קרדיט לתמונה: freepik

ביטוח נסיעות הוא מה שמציל אותנו מחובות עתק במידה ואנו נדרשים לטיפול רפואי במהלך השהייה מחוץ לישראל, ומגן עלינו (לפחות מבחינה כספית) גם מעוד כמה תרחישים לא נעימים. ביצוע השוואת מחירים מושכלת יכול לחוסך לנו הרבה כסף, זמן ועוגמת נפש במידה וקורה משהו המאלץ אותנו להפעיל את הביטוח.

מאחר וביטוח נסיעות לחו"ל כולל כיסויים רבים ושונים וקיימים הבדלים משמעותיים בין פוליסות שונות, ביצוע השוואת המחירים אינו דבר טריוויאלי. לאן מומלץ לפנות על מנת לקבל השוואה יסודית, מושכלת ואיכותית, ובאילו מצבים נדרש לוודא כי כיסויים מיוחדים וספציפיים נכללים בפוליסה?

השוואת ביטוח נסיעות בפלטפורמה ייעודית לנושא

השוואה פשוטה ו"עיוורת" בין מחירי פוליסות בלבד אינה נותנת לנו תמונה טובה של האפשרויות העומדות בפנינו. לדוגמה, גם אם המחיר של הראל ביטוח חו"ל, למשל, יהיה נמוך מזה של ביטוח נסיעות של פספורטכארד, אין זה מבטיח כי שתי הפוליסות כוללות כיסויים עבור אותם מצבים, כי גובה ההחזר המקסימאלי הוא דומה וכיוצ"ב. לכן, ההשוואה לא באמת תיתן לנו יותר מדי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת להשוות בצורה יעילה ומושכלת אין צורך לעבוד קשה במיוחד, אלא פשוט לפנות למקום הנכון. בפרט – פלטפורמה ייעודית המתמחה בהשוואת ביטוחי נסיעות, ולוקחת בחשבון את כל הפרטים הרלבנטיים עבורכם. באתר של "שוק הביטוח", אותה פלטפורמה ייעודית, תקבלו במהירות השוואה מושכלת בין כל האפשרויות הרלבנטיות הקיימות בשוק, החל מחברות ייעודיות לתחום כמו פספורט קארד, דרך פוליסות של קופות החולים באמצעות כלל דוגמת כללית או מכבי וכלה בפוליסות ביטוחי נסיעות שמציעות חברות הביטוח הגדולות (הראל ביטוח חו"ל, פניקס smarttravel, מנורה ,מגדל וכו').

מתי נדרש לכלול כיסויים מיוחדים בפוליסת ביטוח הנסיעות?

במסגרת תהליך הרכישה של ביטוח הנסיעות לחו"ל ישאלו אתכם שאלות שונות אודות המצב וההיסטוריה הרפואית שלכם. כך אמורה חברת הביטוח להבין מה מצבכם הבריאותי, מהם הסיכויים לכך שתזדקקו להפעיל את הביטוח (בהתאם למצב הרפואי הנוכחי ולהיסטוריה הרפואית..) ומה הסיכון שהיא בעצם לוקחת, בשוק הביטוח תוכלו למלא שאלון רפואי אשר יתאים עבורכם את הפוליסה המשתלמת ביותר מתול 7 חברות ביטוח שונות.

במקרים מסוימים נדרש לרכוש פוליסה הכוללת כיסויים נוספים ו"מיוחדים" למיניהם, אשר אינם נכללים בפוליסת ביטוח נסיעות בסיסית. לדוגמה – בגילאים מתקדמים יחסית יש לחפש ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לגיל השלישי, מאחר ומבוגרים/ות נמצאים בסיכון גבוה יותר למחלות ופציעות, וזקוקים לטיפולים מסוגים מסוימים ושונים במידה וקורה משהו במהלך השהייה בחו"ל.

מלבד ביטוח נסיעות לחו"ל לגיל השלישי, ביטוח נסיעות לבני 80 ומעלה וכו' גם היריון מצריך כמובן "התייחסות" מיוחדת מבחינה זו. קיימות כיום פוליסות ביטוחי נסיעות ייעודיות עבור נשים בהיריון, הכוללות כמובן מגבלות מסוימות (למשל, לרוב ניתן לרכוש ביטוח מסוג זה רק עד השבוע ה 32 בהיריון).

מקרה "מיוחד" נוסף הוא כמובן כאשר רוכש/ת הפוליסה כבר סובלים ממצב בריאותי קיים כולל חולים כרוניים. במקרה זה יש לרכוש ביטוח נסיעות לחול עם הרחבה למצב בריאותי קיים, לדוגמא ביטוח נסיעות לחולי סרטן או ביטוח נסיעות למחלת לב בהתאם כמובן לאופיו הספציפי של אותו מקרה.

לסיכום, בטרם יוצאים מהארץ יש לוודא כי רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, כי מבצעים לפני כן השוואת מחירים מושכלת ויסודית וכי הוא כולל את כל הכיסויים הרלבנטיים ספציפית עבורנו.

שתהיה טיסה נעימה ובטוחה!…

 

Back to top button