חדשות הארץמבזקים

בעקבות המלחמה: חוות האנרגייה רוח בראשית תספק חשמל למשק בישראל

בעיצומה של הלחימה חוות הרוח הגדולה בישראל קיבלה היום (חמישי) אישור משר האנרגיה והתשתיות ורישיון הפעלה מרשות החשמל, ותוכל מיידית לחזק את משק החשמל הישראלי

207 מגה ואט של אנרגיית רוח נקייה וירוקה יצטרפו החל מהיום לרשת החשמל הארצית, לאחר ששר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, חתם על רישיון הייצור שהגישה רשות החשמל.

הרישיון מהווה אישור להפעלה מסחרית של חוות הטורבינות רוח בראשית ברמת הגולן, שנחשבת לחוות הרוח הגדולה בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרויקט כולל 39 טורבינות, שמתוכן חוברו לרשת החשמל הארצית 34, כך שיוכלו מיידית לתמוך ברשת החשמל בישראל, שנחשבת לרשת עמוסה בשל הביקושים הגבוהים.

הטורבינות עומדות לייצר חשמל בהיקף שנתי השווה לצריכה שנתית של כ-70,000 משקי בית בישראל.

"רוח בראשית" הוקמה ע"י חברת אנלייט בשותפות עם חברת אוירם ושמונה מיישובי רמת הגולן: יונתן, רמת מגשימים מבוא חמה, אבני איתן, אלוני הבשן, מעלה גמלא, נטור וכנף.

מתקני טורבינות הרוח מיוצרות על ידי חברת ג'נרל אלקטריק כאשר כל אחת מהטורבינות עומדת בהספק של 5.3 מגהוואט כל אחת, ומתנשאת לגובה של כ-175 מטר.

במסגרת הפרויקט הגדול בישראל, הקימה חברת אנלייט קו מתח עליון תת קרקעי חדש המשתרע על פני כ-27 ק"מ.

הקו מאפשר את המשך פיתוח האזור ואת חיבורם של פרויקטים נוספים – בהיקף נרחב של אנרגיה מתחדשת במרכז רמת הגולן, לרשת החשמל הארצית.

יו"ר רשות החשמל אמיר שביט: "מדובר בתוספת ייצור משמעותית, שאינה תלויה בדלקים מזהמים, שתגביר את אמינות אספקת חשמל למשק החשמל בימי הלחימה,

ותקדם את משק החשמל לעמידה ביעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות".

רוח בראשית - טורבינה
צילום: יהודה ויינברג
רוח בראשית - טורבינה
צילום: יהודה ויינברג

Back to top button