צרכנות

משקיעים בחכמה – כמה אפשרויות שחשוב להכיר

 

קרדיט תמונות: pexels

מציאת אפיקי השקעה יציבים, סולידיים במידה זו או אחרת ובעיקר מושכלים ומחושבים – זוהי מטרה המשותפת לכולנו, גם למי שאינו מתעניין כלל בעולם ההשקעות. כאשר כספי החסכונות שלנו אינם מושקעים, הם נשחקים ומאבדים מערכם מדי שנה. השקעה חכמה היא אם כן פעולה הרלבנטית לכולנו ללא יוצא מן הכלל, וכיום ישנן דרכים פשוטות ונוחות לעשות זאת.

אילו אפשרויות ישנן להשקיע בחכמה את הכספים שלנו, כך שמצד אחד יגרפו תשואה שנתית מספקת ומצד שני לא יסוכנו יתר על המידה? כאמור, כיום האפשרויות הפתוחות בפני המשקיע הישראלי הן רבות ומגוונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפשרות ראשונה: השקעות בחו"ל וניצול הריבית הגבוהה

דוגמה מתבקשת לאפשרות להשקעה חכמה הפתוחה בפנינו כיום היא השקעה בארצות הברית (כמו גם בגופים שונים באירופה ובמדינות אחרות מחוץ לישראל). אפיק זה קיים והיה פופולארי בקרב משקיעים ישראלים מזה שנים רבות, וביתר שאת במהלך השנה האחרונה. ניתן למצוא השקעות יחסית בטוחות, סולידיות ומניבות בשוק הנדל"ן האמריקאי, כמו גם במסגרת חברות המאגדות כספי משקיעים ורוכשות באמצעותם נכסים מסחריים מסוגים שונים דוגמת מרכזי קניות, בתי אבות וכיוצ"ב (למעשה, מבחינת המשקיע מדובר בהשקעה "רגילה", לא בנדל"ן…). ריבית ארה"ב היא כרגע גבוהה (כמו גם בישראל ובעולם כולו) והיא מהווה הזדמנות טובה להשקעות סולידיות המבוססות על קבלת ריבית חודשית ממוסד פיננסי זה או אחר.

אפשרות שנייה: השקעה בנדל"ן

כמובן שנדל"ן תמיד מהווה את אחד מתחומי ההשקעות האטרקטיביים ביותר, והכוונה הן לנדל"ן בארץ והן לנדל"ן בחו"ל (כאמור, בעיקר ארה"ב, אירופה ומספר שווקים נוספים אליהם נכנסו ישראלים בשנים האחרונות, דוגמת גיאורגיה וחלקים מסוימים מפורטוגל). נדל"ן מהווה סוג של השקעה חכמה מפני שקשה מאוד "ליפול" בו. שווי הקרקעות ומחירי הנכסים רק הולכים ועולים, בעולם כולו, כך שנראה כי כספי ההשקעות שלכם בטוחים יחסית במידה ובחרתם להשקיע אותם בנדל"ן. גם עבור מי שאינו יכול להרשות לעצמו רכישת נכס שלם בישראל, ישנן אלטרנטיבות דוגמת קבוצות רכישה וקבוצות השקעה (בהן סכום ההשקעה הכולל מתחלק בין המשקיעים השונים), רכישת נכס קטן במקום זול יחסית וכיוצ"ב.

אפשרות שלישית: השקעה בשוק

אפשרות שלישית של השקעה בחכמה מתייחסת לטווחי זמן ארוכים, של שנים קדימה. במידה ואתם מעוניינים להשקיע לטווח הארוך, השוק יכול להיות האפשרות האטרקטיבית ביותר. הכוונה היא לשוק ההון, למדדים הכלליים של הבורסות. ההיסטוריה מראה כי שווקים אלו תמיד צומחים בטווח הארוך, לרוב בקצב גבוה יותר ממרבית אלטרנטיבות ההשקעה. אך חייבים להבין כי במידה והולכים על אפשרות זו, מדובר בהשקעה לטווח הארוך. אם תוציאו את הכסף בתוך שנה או כמה חודשים, קיים סיכוי טוב שלא תיהנו מאותה תשואה גבוהה מדוברת…

בכל מקרה, תמיד מומלץ ורצוי להיעזר באנשי מקצוע אשר ילמדו אותנו איך להשקיע, יסייעו לנו לעשות סדר בכל נושא ההשקעות, ימליצו לנו על אפיקי השקעה אטרקטיביים וילוו אותנו לאורך התהליך. לא קל להתנהל מבחינה פיננסית בעולם של ימינו – אל תחששו לפנות לקבלת עזרה…

Back to top button