מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה: "זו מלחמה על הבית שחייבת להסתיים בחיסול החמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) נאום במליאת הכנסת בהשבעת ממשלת החירום והבטיח כי המלחמה תסתיים בחיסול מוחלט של ארגון הטרור החמאס.

"אני בא עכשיו מאוגדה 98. זוהי אחת מאוגדות המחץ של צבא ההגנה לישראל. עוד בדרך, בכביש שמוליך לבסיס, אני רואה תור ארוך ארוך של מכוניות. לא על הכביש, על שטח ההפרדה. מכוניות שהוחנו שם, על ידי המילואימניקים, שרבים מהם בכלל לא נקראו – הם הקפיצו את עצמם. 130 אחוזי גיוס, אומר לי שם הקצין האחראי. אני נכנס לבסיס, לקרון הפיקוד, קטן, צפוף, מאובזר עם מסכים עם מפות ותצ״אות של הרצועה." סיפר ראש הממשלה.

"פגשתי שם את מפקד האוגדה עם אש בעיניים" הוסיף נתניהו והמשיך, "קור רוח ואש הקרב יחדיו. הוא והקצינים שלו ישבו שם, סיפרו לי מה עבר עליהם – באו לבסיס, הצטיידו, יצאו מייד, חלק מהם ב׳פרייביטים׳ שלהם. הגיעו ליישובים של העוטף, ספגו מארבים, חברים נפלו, המשיכו להילחם. עוד חברים נפלו – המשיכו להילחם. הסתערו על האויב, חיסלו, לפעמים חוסלו. פשוט סיפורי גבורה מדהימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו מחבקים בעומק ליבנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהם – משפחות החללים, ומשפחות הנופלים והנרצחים, וכמובן משפחות החטופים. הכאב כל כך צורב, שנראה לפעמים שהוא כבד מנשוא והיגון מאוד מאוד כבד. והוא מורגש בכל בית. לכל המשפחות אנחנו שולחים חיבוק אוהב ותומך מעומק הלב. אני מקבל עדכונים שוטפים מאחראי שמיניתי לנושא החטופים, תא"ל במיל' גל הירש, שעומד בקשר רצוף עם בני המשפחות. לא נרפה מהניסיון להשיב אותם הביתה. בבד ובבד אנחנו מלוכדים באותה נחישות כבירה אל מול האויב הנתעב והרצחני הזה."

נתניהו הדגיש כי "לוחמינו הנפלאים – בסדיר ובמילואים, מתייצבים בהמוניהם לדגל, ורבים מהם מגיעים מחו״ל במטוסים מלאים כי הם מבינים שזהו רגע של אמת. זוהי באמת מלחמה על הבית. והיא חייבת להסתיים בדבר אחד – בניצחון מוחלט ובריסוק ובחיסול החמאס."

ראש הממשלה אמר כי "חמאס זה דאעש, והעולם שהיה מזועזע מדאעש ומאל קאעידה אחרי ה-11 בספטמבר, יצר קואליציה בינלאומית כדי לחסל את הנגע הזה. אף אחד לא אמר "בוא נלך להיפגש עם נציגי דאעש או אל-קאעידה׳, אף אחד לא אמר ׳בוא ניתן להם נציגות בארצנו׳, ולכן אמרתי היום – אין נציגות כזאת, ואם יש מדינות שמקיימות נוכחות שלהם – יסלקו אותם, להקיא אותם ממדינות העולם. להקיא אותם. ומי שלא עושה את זה – להטיל עליו סנקציות. זהו המסר של הכוח כלפי חוץ – העמידה המשותפת שמוקרנת בי כאן, כאן מהאולם הזה של הנהגת המדינה ושל העם, והיא מלמדת את דורשי רעתנו שאין בתוכנו פירוד, אין בתוכנו בקיעים, אין בתוכנו חולשה, בדיוק להיפך."

דיון 40 חתימות בכנסת בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

"חברי הכנסת, אזרחי ישראל, העם שלנו הוא מן העמים העתיקים בעולם. במשך אלפי שנות קיומו, עמדנו באין ספור מבחנים, ידענו סבל, ידענו מכאוב יותר אולי מכל עם אחר, אבל מעולם לא נכנעו. כוח הרצון ויכולת העמידה הם שמות נרדפים לעם ישראל. גם במבחן הנוכחי נעמוד, הגם כשהוא קשה מנשוא. השבת של ה-7 באוקטובר תיחרט כיום ארור ושחור בתולדות העמים. ועבורינו, עם ישראל, זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה." אמר ראש הממשלה.

"אבל איננו נמצאים בגטו ורשה. אנחנו נטועים עמוק באדמת המולדת, אדמת ישראל. אבל לקחי גטו ורשה, לפני 80 שנה, חקוקים בזיכרון הלאומי שלנו. לנוכח הצורר שביקש להשמיד, להרוג ולאבד שני ארגונים מחתרת יהודים – אחד של השמאל ואחד של הימין, לא השכילו להתאחד ברגע האמת. כל אחד מהם התעקש לפעול בנפרד, הסוף ידוע. יתכן שהסוף היה קבוע מראש. אבל לא ככה היינו צריכים להגיע אליו.

היום, אנחנו עומדים בפני אותו צורר. ואני תמיד אמרתי וחזרתי ואמרתי, כל פעם שהיה פיגוע טרור, כל פעם שיצא מעשה רצח מחמאס ומהארגונים האחרים, אמרתי שאותו רצח של משפחה במכונית או אוטובוס שמפוצץ, אמרתי – המקרה הפרטי הזה מלמד על המקרה הכללי. לו רק יוכלו ישימו, ירצחו כל אחד ואחת מאיתנו. אז בכוונות, אותן כוונות, כמו הצורר. אבל היום, מול הצורר, כשהציווי הקדום: "זכור את אשר עשה לך עמלק" מהדהד באוזנינו, היום אנחנו מאחדים כוחות, מאחדים כוחות כדי להבטיח את נצח ישראל." הבהיר נתניהו.

הוא הדגיש כי "יש לנו מדינה חזקה, יש לנו ממשלה חזקה, יש לנו עם חזק ויש לנו צבא חזק, עם תודעת שליחות ודבקות במשימה – הן בחזית, הן בעורף. יש לנו אמונה בדרך. נילחם במלוא העוצמה במרצחים הארורים, באותן חיות טרף, נכריע אותם, נמחק אותם מעל פני האדמה. ובבוא הזמן, נבנה מחדש את היישובים שחרבו, נשקם את עוטף עזה, ונשיב אותו להיות חבל ארץ מפואר ומשגשג."

לסיום אמר: "אני מבקש בשמכם, כל אחד ואחד מכם, לחזק מכאן את חיילינו ולוחמינו, את השוטרים והשוטרות, את המשרתים והמשרתות בכוחות הביטחון ובכוחות ההצלה והרפואה. את המתנדבים האינסופיים בעם, ואני מברך אתכם, אזרחי ישראל המופלאים, אתם מרגשים אותי, אתם מרגשים את כולנו. באהבת האמת שלכם לחיילים שלנו והלוחמים שלנו, ובמעשי הגבורה והחסד שלכם.

ידידיי, עוד צפויים לנו ימים קשים אבל לא נירתע ולא נוותר. חרב דוד הוצאה מהנדן וקשת יהונתן לא תיסוג לאחור. אני בטוח שממלחמת 'חרבות ברזל' נצא חזקים יותר מאי פעם. כנאמר בספר משלי, "ברזל בברזל יחד, ואיש יחד פני רעהו". יחד, בעזרת השם נבטיח את הניצחון המוחלט".

Back to top button