חדשות הארץמבזקים

משפחות החטופים למנהיגי העולם: "פעלו עכשיו כדי לעצור את העינוי הזה"

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (מוצ"ש) במטה משפחות החטופים והנעדרים, התייצבו נציגי המשפחות ודרשו מהעולם להתערב למען העברה מיידית של תרופות מצילות חיים לחטופים.

פרופ’ חגי לוין, שמלווה את המשפחות במגעים מול הצלב האדום, אמר: "כל התרופות שאתם רואים כאן על השולחן הן תרופות מצילות חיים שהחטופים זקוקים להן באופן מיידי, לא רק כדי למנוע את מותם אלא כדי למנוע מהם סבל לא אנושי. נפגשנו אמש עם נציגי הצלב האדום וגם הם הודו שלא זוכרים אירוע בסדר גודל כזה ואכזריות כזו. מבקש ממנהיגי העולם, ממנהיגי סעודיה, קטאר ויתר מנהיגי העולם להתערב ולהשמיע קול – פעלו עכשיו כדי לעצור את העינוי הזה".

לי דן, שארבעה מבני משפחתה חטופים, אמרה בדמעות: "דודה שלי בת שמונים, סובלת מירידה קוגניטיבית ובלי מכשירי השמיעה. נויה הנכדה שלה, ילדה עם אוטיזים ומאוד רגישה לרעש וצפיפות. בבקשה תכניסו תרופות עוד היום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אושרת הרשקוביץ, שדודה נעדר יחד עם אשתו ואמה: "האזרחים לא צריכים להיות חלק מהלחמה הזאת. ילדים וחולים בשבי זה פשע כנגד האנושות. אני קוראת לכם לפעול באופן מידי לספק להם תרופות ולהחזיר אותם הביתה כמה שיותר מהר".

יפעת זילר, ששירי בת דודתה נחטפה מהבית שלה עם שני ילדיה, כפיר ואריאל, אמרה: "כולכם ראיתם את התמונות של שירי מחזיקה את ילדיה. כפיר הוא בן תשעה חודשים, אני לא יודעת אם הוא מקבל את המטרנה שלו. יש לי תינוק בן שבעה חודשים, אני מרדימה אותו בכל לילה במחשבה עליו".

תום לוק אמרה: "אני בת הדודה של שני לוק, היא נחטפה מהמסיבה לעזה. היא תועדה בסרטון נוראי שבו היא מובלת עירומה במשאית של חמאס. יש לנו תיעוד שהיא חיה וסובלת ממכה חמורה בראש".

רונן צור התייחס לדבריו של ראש המל"ל צחי הנגבי ואמר: "אם דבריו של ראש המל״ל צחי הנגבי נכונים כי ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ בזמן מלחמה, המשמעות היא שממשלת ישראל בחרה באסטרטגיה של הפקרת החטופים והנעדרים. אנחנו מצפים להבהרה מיידית".

מטה משפחות החטופים - מסיבת עיתונאים
צילום: תומר פולטין
משפחות החטופים
צילום: נדב כהן יונתן

Back to top button