מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן לא יצטרף לממשלה? "אין לי שום עניין לשמש כעלה תאנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להצטרף לממשלת החירום ובהודעה מטעם הליכוד שפורסמה הערב (מוצ"ש) נוצר הרושם שליברמן הסכים. ליברמן מתחילת המלחמה אמר שיסכים להצטרף לממשלה אם הממשלה תכריז שמיטוט חמאס הוא היעד המרכזי של המלחמה.

אולם, לאחר הודעת הליכוד, ליברמן בעצמו הוציא הודעה ובה מסר שלא יצטרף לממשלה בתנאיו של נתניהו. נתניהו הסכים להכניס את ליברמן לממשלה כשר בלי תיק ולצרפו לקבינט המדיני-ביטחוני. אולם בישראל ביתנו מסרו כי הודעת הליכוד הוצאה ללא תיאום עמם וכי הוא אינו מעוניין להצטרף למלחמה אם לא יצורף לקבינט המלחמה המצומצם. אותו קבינט כולל את נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, בני גנץ וגדי אייזנקוט ורון דרמר כמשקיפים. בהסכם בין נתניהו וגנץ על כניסת גנץ לממשלה נותר מקום ריק בקבינט המצומצם ליו"ר האופוזיציה – יאיר לפיד, אך לא לליברמן. לפיד סירב להצעה בטענה שהמבנה שנקבע לא יעבוד ולא יתפקד כראוי.

בהודעתו ליברמן כתב: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את החמאס וראשי החמאס. אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל ביתנו מסרה כי עדיין תתמוך בכל פעולות הממשלה מבחוץ על מנת לחסל את חמאס.

Back to top button