צרכנות

מה עושים במקרים של קרע בגיד הכתף?

קרדיט לתמונה Freepik

קרע בגיד הכתף יכול להביא איתו הרבה מאוד סבל וכאבים עבור אלו שסובלים ממנו, זאת בעוד כי הדבר עשוי להביא למוגבלות משמעותית ביכולת התנועה. למעשה, זו אחת הסיבות השכיחות ביותר של פנייה לעזרה רפואית, כאשר מתן ייעוץ ודיון באשר לאפשרויות הטיפול השונות אשר עומדות לרשותו של המטופל יהיו הצעד הראשון בדרך להחלמה ושיקום. אז איך מתמודדים עם מקרים של קרע בגיד הכתף, האם פיזיותרפיה היא פתרון יעיל ומה עוד עליכם לדעת באשר לנושא זה? ובכן, בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן, וריכזנו עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושאים של קרע בגיד הכתף, פיזיותרפיה לכתף וכל מה שביניהם.

מהו קרע בגיד הכתף?

כאשר הכתף נעה, ראש עצם הזרוע זז אל מול עצם השכמה, זאת באמצעות קבוצה של ארבעה שרירים וגידים ששמם הוא גידי השרוול המסובב. בעקבות עומס רב אשר פועל על אותם גידים, הם חשופים ללחץ תמידי, כזה אשר עשוי להוביל לשחיקה או תהליכים דלקתיים שונים בהינתן עומס יתר על הכתף. כאשר מדובר על מצבים שכאלו, מתרחש מעין חיכוך בעת הרמת היד, תופעה אותה מכנים "תסמונת הצביטה". תהליך זה הוא הדרגתי, והוא מתחיל בתור דלקת זמנית ועלול להחמיר עד לכדי מצבים של קרע בגיד הכתף .

גורמי הסיכון

לפני שאתם מחפשים אחר טיפול פיזיותרפיה לכתף יעיל שיוכל לסייע לכם להחלים, הרי שעליכם להכיר את גורמי הסיכון העיקריים של מקרים אלו, כך שתוכלו להימנע מהם ככל הניתן ולהיות ערוכים מראש. למעשה, גורמי הסיכון העיקריים כאשר מדובר על קרע בגידי הכתף הם בין היתר פעילות כוללת ועמוסה מעל גובה השכמה, אם כי חשוב מאוד לציין שגם גיל מתקדם עשוי להיות סיבה נפוצה של קרעים בגידי הכתף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז איך מטפלים?

ברוב המקרים, ההמלצות עבור טיפולים בכתף במקרים של קרע בגידים יהיו לערוך טיפול שמרני. טיפול זה כולל בשלב הראשון טיפול תרופתי שמטרתו היא לשכך את הכאבים ולמגר את הדלקת, לצד פיזיותרפיה שאמורה לשכך את הכאבים גם היא, לאזן את שרירי הכתף ולהחזיר למטופל את יכולת התנועה במלואה בסיום תהליך השיקום. אמנם, חשוב מאוד לציין כי פיזיותרפיה היא עניין של מה בכך שכן, מדובר על טיפול שכולל תרגילים בהתאמה אישית שאמורים להועיל רק בעת בה מבצעים אותם באופן עקבי וחזרתי. על כן, כאשר אתם ניגשים לקראת קבלת טיפול פיזיותרפיה, מוטב שתבינו מראש כי מדובר על טיפול שתצטרכו להתחייב אליו ולבצע אותו בדיוק על פי הוראותיו של המומחה שמטפל בכם – מאחר וזו הדרך היחידה בה תוכלו לראות תוצאות שיאפשרו לכם לחזור במהרה לשגרה מלאה. כמו כן, במצבים מסוימים של קרע בגידי הכתף יומלצו גם בדיקות כדוגמת MRI או CT.

Back to top button