כלכלהמבזקים

שר הכלכלה בדיון בנושא סיוע לעסקים: "חובה עלינו לדאוג לעסקים שדואגים למשק"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד בהשתתפות שר הכללה, ניר ברקת בנושא הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים ולעצמאיים המושבתים בעקבות המלחמה.

ניר ברקת - ראש עריית ניו יורק אדמס - מועצה
צילום: עידו סימן טוב

בפתח הדיון אמר שר הכלכלה כי "חובה עלינו לדאוג לעסקים שדואגים למשק, ולדאוג לכך שהכיסים של משרד האוצר פתוחים לטובת נושא זה. אנו לא מתפשרים על הצרכים של העסקים והתעשייה" הוסיף השר והדגיש "לא רוצה לראות פקיד אחד באוצר שיגיד 'אין לנו', הם צריכים לדעת שלצד היציאה למלחמה יש מי שדואג לעורף, והעורף זה גם המצב הכלכלי. המגזר העסקי צריך ודאות".

בהמשך, הציג השר ברקת את היעדים עיקריים שהמרד מתכוון להתמקד בהם. בין היתר, בסיוע ארצי משמעותי לעסקים כדי לגרום להם לשרוד מבלי לפטר עובדים. במניעת מחסור ומניעת סחר בלתי הוגן, התאמות למצב המלחמה והאצת החזרה לשיגרה בעזרת חימוש ללוחמים לשעבר לצורך הגנה בקהילה.
יו"ר הוועדה, ח"כ ביטן אמר כי "עלינו ללמוד מהטעויות שנעשו בתקופת הקורונה. צריך לטפל בבנקים שממשיכים לפעול כרגיל, לשנות את הוראות פיקוד העורף באזורים מסוימים שיאפשר לקניונים ולעסקים לחזור לעבוד".
ח"כ ביטן הזכיר כי בתקופת הקורונה "האוצר נתן מענקים ואז ביקש להחזיר. אסור להכניס את העסקים לסחרור. צריך לשנות את הקריטריונים בקרן ההלוואות, עסק עם מחזור של מעל 100 מיליון שקלים לא יכול לקבל בתקופה זאת הלוואה בערבות המדינה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גל ברנס, רכז כלכלה ותעשייה באגף התקציבים, משרד האוצר: "בקורונה לא רצינו שאנשים יצאו לעבודה, וכאן אנחנו מקווים שכן. משתדלים לפעול הכי מהר כך שיכולות להיות טעויות. המטרה לתת מענה נרחב לעסקים כמה שיותר חד וכמה שיותר מהיר מבלי להקשות״.
רועי כהן, נשיא ארגון לה"ב, לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל: "מנסים לדייק את המתווה שהציע האוצר. בקורונה לא היה מענק בזמן אמת ואת זה צריך לתקן. יש כרגע מתחים בין עובדים למעסיקים, זה דיני נפשות".
נעמה צדקיהו, נציגת בעלי המסעדות: חסר לי תזרים של מיליון שקלים, אין לי איך לשלם לעובדים. הזמן הוא קריטי והגיע הזמן שהבנקים יבואו לקראתנו. אין לנו את הזמן שיש לאוצר, זקוקים למקדמה כדי להרים את הראש.

שר הכלכלה, ניר ברקת: "האבן הגדולה היא הצורך לתת מענק לעסקים בגודל הירידה של המחזור או חלק ממנו, כך שבמקום שנשלם חל"ת, נשלם דרך המעסיק. המטרה לעודד להשאיר את העובדים במעגל העבודה, ועלינו להגיע להסכמה עם המגזר העיסקי מהו המודל הנכון".

Back to top button