מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

הפיצוץ בבי"ח בעזה: התיעוד המלא ותצלום מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית

לאחר הפיצוץ שאירע אמש (שלישי) בבית החולים הבפטיסטי אל-אהלי ברצועת עזה הערבים ברצועה האשימו את ישראל כי הוא נגרם כתוצאה מתקיפה של צה"ל. במקביל משרד הבריאות בעזה דיווח כי באירוע זה נהרגו בין 200-300 בני אדם.

מיד לאחר הפרסום, החלו כלי תקשורת בעולם להדהד את הדיווחים היוצאים מרצועת עזה כי "ישראל הפציצה בית חולים ברצועת עזה וגרמה למותם של מאות בני אדם".

דובר צה"ל נשא הערב הצהרה אך היא ניתנה דקות אחדות לאחר האירוע ולכן ביקש לעדכן מאוחר יותר לאחר בדיקה מקיפה. וכאמור לאחר הבדיקה הודיע דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי כי באופן חד משמעי צה"ל לא ביצע תקיפה של בית חולים בעזה והוסיף הפיצוץ בבית החולים נגרם כתוצאה משיגור כושל שביצע הג'יהאד האסלאמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא״פ." מסר דובר צה"ל והדגיש כי "ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה."

כמו כן, דובר צה"ל צירף באופן חריג תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית שמוכיחה כי השיגור שבוצע לעבר מרכז הארץ בדיוק באותו הזמן שאירע הפיצוץ בבית החולים היה בטווח הירי.

צילום: דובר צה"ל

בנוסף להודעת דובר צה"ל פורסם תיעוד של הירי שהופץ ברשתות החברתיות ואף שודר בשידור חי באל ג'זירה, שמוכיח באופן ברור כי אכן ירי כושל גרם לפיצוץ בבית החולים.

ערוצי התקשורת בעזה ש"אמינות ויושר" היא לא חלק מתרבות שלהם, לא רק שטענו שישראל הפציצה את בית החולים גם פרסמו כי כביכול דובר צה"ל מאשר שישראל הפציצה את בית החולים וכך נכתב באתר paltimeps.ps – "צבא הכיבוש הישראלי הודה כי ביצע את הטבח בבית החולים הבפטיסטי אל-אהלי בעיר עזה, שהביא ליותר מ-500 חללים ומאות פצועים, ביום שלישי בערב. דובר צבא הכיבוש אמר בהצהרותיו, תוך שהוא מכיר בבירור כי בית החולים היה ממוקד, כי "ניתנה אזהרה לפינוי בית החולים אל-בפטיסטי וחמישה בתי חולים נוספים".

פייק ניוז באתר הפלסטיני - paltimeps.ps
פייק ניוז באתר הפלסטיני – paltimeps.ps (צילום מסך)

דובר צה"ל הבהיר כי בידי המודיעין הישראלי הוכחה חד משמעית כי מדובר בירי כושל של שיגור רקטה שביצעו מחבלי הג'יהאד האסלאמי. "במודיעין הישראלי יירטו שיחה בין פעילי הג'יאהד האיסלאמי בה הם מודים כי הפגיעה בבית החולים כתוצאה משיגור כושל שלהם." מסר.

בנוסף לזה צה"ל הציג לכתבים זרים צילומי כלי טיס בלתי מאויש לאחר הפגיעה בבית החולים, בהם נראה כי הרקטה של הג'יהאד האסלאמי פגעה בכלל בחניון בית החולים ולא ישירות במבנה. נבהיר כי כלי התקשורת ברצועת עזה וברשתות החברתיות לא הפיצו תמונות מתוך בית החולים, כפי שבדרך כלל קורה בכל אירוע ובמיוחד שמדובר בסדר גודל כזה כפי שהם טוענים. מה שכן הציגו זה מסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים, מתחם שגידרו ובו הציבו פודיום כשמסביבו על הארץ מוטלות כביכול גופות של תינוקות וילדים.

בעמוד הטוויטר OSINTdefender פורסם תיעוד מלא של ירי הרקטות ובהודעה נכתב: "מוקדם יותר הלילה פורסמו צילומים מצפון עזה, בהם נראה ככל הנראה שרקטה ששוגרה על ידי קבוצות פלסטיניות ברצועה התפוצצה מסיבה לא ידועה וגרמה לגשם של פסולת וכתוצאה מכך לפיצוץ והשריפה שלאחר מכן בבית החולים הבפטיסטים אל-אהלי ערבי. זוהי עדות ישירה לכך שהפיצוץ אכן נגרם על ידי ירי מוטעה ולא על ידי תקיפה אווירית ישראלית."

Back to top button