בידורמבזקים

לאחר הסערה – הכתב מתנצל: "זו היתה טעות לא מכוונת ואני מצר עליה"

הכתב לענייני ערבים של 'חדשות 12' אוהד חמו הסעיר אמש (שלישי) את המדינה לאחר שדיווח בשידור חי במהדורת החדשות בערוץ 12 על "הפצצה ישראלית בבית החולים ברצועת עזה".

בשידור אמר חמו: "מסתמן שממש לפני דקות מתרחש אירוע קשה בעזה – הפצצה ישראלית בבית חולים אל-מעמדני שברצועת עזה. על פי הדיווחים הראשוניים יש בין 200 ל 300 הרוגים פלסטינים. תמונות קשות שכבר יוצאות עכשיו משם. מדברים על עוד מאות שנמצאים תחת ההריסות, אגב לאו דווקא חולים מדובר באנשים שנמלטו מבתיהם לבית החולים בתקווה שזה יהיה מחסה בטוח מבחינתם – צה"ל מפציץ אותו וכאמור אלה התוצאות".

צילום: חדשות ערוץ 12

ראש הדסק לענייני צבא וביטחון, ניר דבורי הגיב מיד למשמע דבריו של חמו ואמר כי להערכתו לא מדובר בתקיפה ישראלית ויש להיות זהירים בנוגע לדיווחים המגיעים מעזה שמדובר לכאורה בהפצצה ישראלית. דבורי ציין כי הוא מעריך שמדובר בפגיעת שיגור כושל של רקטה או לחילופין פיצוץ מאגר תחמושת שנמצא מתחת לבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מספר שעות לאחר מכן הבהיר דובר צה"ל כי לא מדובר בתקיפה ישראלית אלא בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי. היום דובר צה"ל כבר סיפק הוכחות חותכות לכך.

בעקבות הדיווח ספג חמו תגובות רבות של רבים שזעמו על דבריו, אך הוא תקף בחזרה וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "מכונת הרעל של הימין חוגגת : אמרנו שחמאס מפרסם תמונות קשות מבית החולים ובעולם כבר מגנים. אמרנו שזה אירוע משמעותי בלחיצה שעלול להשפיע. עבור המכונה זה מספיק. תמצאו אויבים אחרים. חמאס למשל."

עוד הוסיף חמו: "אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה. אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו. מכונת רעל על מלא."

התגובה הזו של חמו הוסיפה לסערה ורבים תקפו אותו על כך, "הנזק שעשית אתמול הוא בל יתואר. רק מראה כמה קשה לבנות וכמה קל להרוס", כתב נועם. אחר השיב לחמו: "אתה עשית פיגוע הסברתי לצה"ל בזמן מלחמה באויב הנאצי חמאס דאעש. מה אתה מבלבל ת'מוח על מכונת רעל?"

חמו הבין שטעה ולפני זמן קצר פרסם התנצלות: "אמש, כשהגיע הדיווח הראשון מעזה, אמרתי בשידור שמדובר בהפצצה ישראלית, תוך שהשמטתי את העובדה שמדובר בטענה של חמאס. זו היתה טעות לא מכוונת ואני מצר עליה, ולראיה זה לא נכתב על המסך או ב n 12. אחרי 11 ימים של ימי שידור רצוף מתרחשות לצערי טעויות. מיד אחכ ולאורך כל הדיווחים הבאים סייגתי את הדברים. לשמחתי הוכח שאכן היה זה ירי פלסטיני. יחד ננצח."

Back to top button