חדשות הארץמבזקים

נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן

נשיא ארצות הברית ג׳ו בידן נחת הבוקר בישראל. מיד לאחר פגישתו עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה, פגש הנשיא את נציגי משפחות החטופים, ניצולי הטבח ואת נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר.

״הנשיא חיבק אותי,״ מספר אלי ביר. ״התרגשתי מאוד, דמעתי. הוא רצה לדעת בדיוק מה סיפרו לי מתנדבי איחוד הצלה, שהיו מהדקות הראשונות באזורי הלחימה בדרום.

סיפרתי לו שיש לנו 7,000 מתנדבים, מלאכים כתומים, מכל גווני הקשת של החברה בישראל: מוסלמים, נוצרים, חרדים, חילונים, נשים וגברים, שברגע ששמעו שמשהו קורה, עוד לפני שידעו את גודל האסון, עזבו הכל ורצו אל תוך התופת, הצילו חיים תחת אש וסיכנו את חייהם בשביל להציל אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן סיפרתי לנשיא שיש לנו מתנדבים פצועים וחטופים ושני מתנדבים יקרים ערבי ויהודי שנרצחו תוך כדי שהעניקו סיוע לפצועים. הוא התרגש מאוד ואמר לי שהוא יודע אישית מה זה אובדן והוא כואב את הכאב של כל עם ישראל באופן אישי.

אמרתי לו שאני גאה להיות יהודי ואני אוהב אותו ומודה לו על התמיכה שלא ראינו כמותה מאז קום המדינה.

״נשיא ארצות הברית היה בהלם ממה שסיפרתי לו על מעשי הזוועות בהם נתקלו המתנדבים״. הוסיף ביר. ״הוא ביקש ממני למסור תנחומים למשפחות המתנדבים השכולות והודה בשם העם האמריקאי למתנדבי איחוד הצלה ולתומכים הרבים ומסר את התפעלותו ממסירותם הרבה.

נשיא ארצות הברית נפרד ממני כשאמר משפט שאני לא אשכח אף פעם: ״לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני".

נשיא איחוד הצלה אלי ביר. צילום: דוברות איחוד הצלה

Back to top button