לבנוןמבזקים

הכתובת על הקיר: "מתקפה של חיזבאללה עלולה להיות חמורה מזו של חמאס"

"חוליית מוות" של חיזבאללה מתכננת השתלטות על יישובים בצפון הארץ, בדומה למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר במהלכו נרצחו באכזריות למעלה מ-1,400 ישראלים ונפצעו כ- 3,500 תושבים. כך מדווח היום (רביעי) העיתון הבריטי "דיילי מירור".

על פי הדיווח, מומחי מודיעין אומרים כי "חוליית מוות" של חיזבאללה, המונה 5,000 לוחמים של יחידת רדואן 125, התאמנה על פריצה של חומות הבטון וחטיפת ישראלים. כוחות צה"ל פועלים במרחב הצפון בעיקר בהגנה על גדר הגבול ומניעת ניסיונות חדירה לשטח ישראל על מנת שלא לאפשר לארגון הטרור השיעי מלבנון, חיזבאללה להעתיק את הזוועות שביצע חמאס בעיצומו של חג שמחת תורה ביישובי עוטף ישראל והדרום.

יחידת רדואן 125 התאמנה במיוחד בפריצת גבול הביטחון, חיסול שומרי הגבול והסתערות על יישובי צפון הארץ במטרה לרצוח ולחטוף מאות ישראליים לתחומה. למרבה הפליאה, מומחי מודיעין ישראלים מאמינים שהתוכנית היא לחטוף בני ערובה דרך לבנון והעברתם לשליחים שלהם באיראן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חיזבאללה - לבנון
צילום: תקשורת חיזבאללה

בסרטון שפרסם צוות החשיבה הישראלי "עלמא" (מרכז מחקרי חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון) נראית יחידת רדואן של חיזבאללה מתאמנת כדי לגבור על ההגנה של ישראל. "עלמה" מזהיר כי "לחיזבאללה יש 5,000 לוחמים מאומנים ומנוסים לבצע רצח עם בצפון ישראל. כאן רואים את המפה המבצעית של חיזבאללה המתארת ​​כיצד הם מתכננים לכבוש ולמחוק יישובים בצפון ישראל. המשימה העיקרית של יחידת רדואן היא לחדור לישראל ולהשתלט על הגליל. הסתננות המונית מהאוויר מהיבשה ומהים".

עוד נטען כי "חיזבאללה ערך "תרגיל דמה" של מתקפה קרקעית מסיבית על צפון ישראל – מאות מחבלים של חיזבאללה השתתפו במה שהם תיארו כתמרון צבאי". בסרטון רואים את לוחמי חיזבאללה מתאמנים בהתקפות על גבול מדומה ויורים במטרות "מגן דוד". מכון "עלמה" מזהיר כי המתקפה מצפון של חיזבאללה עלולה להיות חמורה יותר מזו של חמאס ב-7 באוקטובר.

בתוך כך, משרד ההגנה האמריקאי (הפנטגון) דיווח בהצהרה כי שר ההגנה לויד אוסטין קיים שיחת טלפון עם עמיתו הישראלי, יואב גלנט ואמר לו כי קר לחיזבאללה הלבנוני "לעצור את התקפותיו על צפון ישראל". בהצהרה האמריקנית נמסר: "אוסטין קרא לחיזבאללה להפסיק את התקפותיו מדרום לבנון על צפון ישראל", תוך שהוא מדגיש את "החשיבות של מתן סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה".

השר גלנט תדרך את אוסטין על הפעולות הצבאיות של ישראל, ואוסטין גם תדרך את גלנט על "משלוחי הסיוע הביטחוני הקרובים לישראל ואישר את מחויבותה של ארצות הברית להחזרה בטוחה של בני ערובה המוחזקים בידי חמאס", לפי מה שנמסר בהצהרה האמריקאית. .

בחיזבאללה ממשיכם להתגרות בישראל ומעת לעת מתבצע ירי ממוקד, פעם לעבר אמצעי המודיעין שנמצאים על מוצבי צה"ל בגבול הצפון ופעם על המוצבים עצמם וחיילי צה"ל בניסיון לגרום לאבדות בצד הישראלי. צה"ל תקף מאז תחילת המלחמה מספר פעמים ונכון לרגע זה מספר ההרוגים של פעילי חיזבאללה עומד על – 10. חיזבאללה בעמוד הטוויטר שלו כתב: "ישראל תושמד בקרוב בעזרת אללה".

נציין כי בחודש מאי האחרון פרסמנו על תרגיל צבאי גדול תחת השם “הכיבוש הצלול”, שערך חיזבאללה באזור ג’בל עמל בדרום לבנון. תרגיל המדמה את לוחמיו מסתערים על ערים בתוך ישראל, באמצעות שימוש באמצעי לחימה שונים וכלי רכב כבדים.

Back to top button