כלכלהמבזקים

הועברו מענקי סיוע לכ- 20 אלף תושבי עוטף ישראל שפונו מבתיהם

תשלום מענקי הסיוע לתושבי עוטף ישראל המפונים נמצא בעיצומו ונכון להיום (חמישי) הועבר סכום כולל של כ-45 מיליון ש"ח לחשבונות הבנק של כ-20 אלף זכאים שבקשתם אושרה. בהתאם להחלטת הממשלה גובה המענק יעמוד על 1,000 ש"ח לאדם ועד 5,000 ש"ח למשפחה. בסך הכל הוגשו עד כה כ- 20,500 אלף בקשות, מתוכן כמה מאות בקשות נמצאות כעת בבחינה וטיפול.

למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה שפונו או התפנו מבתיהם החל מ- 7.10.2023. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, אחד מבני הזוג ממלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, מגישים בקשה נפרדת למענק. לאור מורכבות המצב, ניתן מענה פרטני ככל שנדרש למגישי בקשות.

הבקשות למענק מוגשות באתר רשות המסים ומטופלות תוך שלושה ימי עסקים מהגשתן, ולאחר שהרשות מאמתת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה. מוקד התמיכה של רשות המסים 4596* נותן סיוע למגישי הבקשות ככל שנדרש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הצעד הראשון והחשוב של מענק מיידי לתושבי עוטף ישראל מתנהל באופן יעיל. אני קורא לכל מי שטרם הגיש את הבקשה למענק, לעשות זאת באופן מיידי. מדינת ישראל עומדת ותמשיך לעמוד לצד אזרחיה ותעניק את מלוא הגיבוי והתמיכה הנדרשים. יותר מאי פעם זה תפקידנו וחובתנו המוסרית, והסיוע יהיה באופן שוטף ועם מינימום ביורוקרטיה."

Back to top button