חדשות הארץמבזקים

הפכו לבלתי אנושיים: המחבלים ביצעו את הטבח תחת השפעת "סם הג'יהאד"

כולנו ראינו או לפחות שמענו על הזוועות שביצעו מחבלי חמאס-דאעש ביום הטבח הרצחני שאירע בשבת ה-7 באוקטובר ותהינו איך בן אנוש מסוגל לבצע מעשים כל כך אכזריים ומזוויעים. התשובה לכך מתברר, היא שאותם מחבלים ארורים ביצעו את המעשים תחת השפעת סם מסוכן שנקרא "קפטגון", המכונה גם "הקוקאין של העניים" וזכה לשמות נוספים כמו "הסם של דאעש" ו- "סם הג'יהאד". כך דיווח היום (חמישי) ניר דבורי בחדשות 12.

סם ה"קפטגון" מכיל חומר ממריץ סינתטי ממשפחת האמפטמינים שנקרא פנטילין. הסם שימש בעבר לטיפול בהפרעות קשב אצל ילדים אך בשל חשש להתמכרות קשה הופסק השימוש בו. עם נטילת הסם ישנה תחושת אנרגיה גבוהה ואופוריה אשר מדכאת את הצורך בשינה ואף מדכאת תיאבון. בשל השפעות אלו של הסם ארגוני טרור אימצו אותו כדי לספק אותו ללוחמים ואף לסחור בו על מנת לממן את פעילותיהם, כמו חיזבאללה ודאעש שכבר נחשף על כך בעבר.

החומר המסוכן מיוצר בעיקר בסוריה והוא אף זכה לתואר "הנשק של אסד" – סוריה היא היצואנית המובילה בעולם של סם ה"קפטגון". במשך השנים הסם הופץ בכל מדינות ערב במזרח התיכון והוברח לירדן, עיראק, מצרים, תימן, סעודיה ומדינות נוספות. השימוש בסם הלך והתרחב בעיקר בשל היותו ממכר מאוד ומחירו יחסית הזול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז אותו יום של הטבח הנורא, חוסלו בשטח ישראל למעלה מ-1,000 מחבלים ונותרו בשטח כלי רכב ששימשו את המחבלים, תחמושת, כלי נשק וציוד רב שהביאו עמם. במהלך הטיפול בממצאים שנותרו בשטח וכן על גופות המחבלים נמצאו כדורי סם ה"קפטגון".

מחבלי דאעש כאמור נהגו להשתמש בסם הזה שאפשר להם להיות עירניים ונמרצים לאורך זמן, לדכא את הפחד ואף לבצע מעשים שאינם עולים על הדעת בקור רוח ובאכזריות שבלתי ניתנת להבנה. הסם החל להתפשט במזרח התיכון כבר משנת 2006, עוד בתקופת מלחמת לבנון השנייה ונמצא בשימוש אצל מחבלי חיזבאללה. על פי הפרסומים לארגון חיזבאללה יש לפחות ארבעה מפעלים לייצור הסם המסוכן. בשנים האחרונות הפך גם להיות פופולרי מאוד ברצועת עזה, שם יש מאות אלפי מכורים, חלקם אף צעירים מובטלים וחסרי כול שמצאו בשימוש בסם נחמה.

הסם קפטגון - קוקאין לעניים
קפטגון – "סם הג'יהאד"

Back to top button