מאמריםמבזקים

ישראל מוכרחה ל"נקות" את רצועת עזה – אלה האפשרויות שבפניה

המלחמה הזו שנכפתה על מדינת ישראל, לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר שבה נרצחו באכזריות בלתי נתפסת יותר מ-1,400 ישראליים וכ- 3,500 נפצעו, חייבת להסתיים בהשמדה מוחלטת של חמאס, את זה כבר כולם אמרו מראש הממשלה, שר הביטחון, המפקדים בשטח והלוחמים.

אך מלבד חמאס יש ברצועת עזה גם את הג'יהאד האסלאמי, ועדות ההתנגדות ושאר ארגוני הטרור שהם לא פחות אכזריים ובעלי יכולות. גם חמאס היו פעם עם כמה מאות בודדות של פצצות מרגמה ורקטות ועם יכולות מאוד מוגבלות. הירי שלהם בקושי הגיע ליישובי עוטף ישראל ומידי פעם לשדרות. ירי לעבר תל אביב או ירושלים זה היה מבחינת ישראל דמיוני לפני כמה שנים, אך חלפו הזמנים האלה, והמפלצת הקטנה הפכה לאימתנית ובעלת כוח כזה שמסכן את יכולתנו כמדינה לחיות בשלווה ולקיים חיים כבשגרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הגשה: עלמה סברוב, עריכת תוכן: יובל טל, עלמה סברוב, עריכת וידאו: אלה מיכאלי, צילום: ניתאי פרנס

הפתרון לרצועת עזה הוא לא משהו שיכול לקרות בשבועות ולהערכתי גם לא בחודשים בודדים. כדי שתושבי עוטף ישראל יסכימו לחזור ולהתיישב בחזרה במושבים ובקיבוצים, ישראל תהיה חייבת להסיר לחלוטין את האיום עליה, כך שאפילו ירי מנשק קל לא יוכל לצאת מכיוון רצועת עזה. בשביל זה ישראל תהיה חייבת לפרז את עזה מנשק לחלוטין. את זה ישראל תוכל לעשות רק בדרך אחת והיא העברת תושבי רצועת עזה למקום "נקי" (הכוונה ללא מנהרות, אמצעי לחימה והפתעות נוספות שיש ברצועת עזה) ולאחר ניקיון השטח ברצועת עזה החזרתם באופן מבוקר לבתיהם.

מנהרות מסועפות מתחת לבתי התושבים ברצועת עזה
מנהרות מסועפות מתחת לבתי התושבים ברצועת עזה

יש שתי דרכים שניתן לבצע זאת, או בתוך רצועת עזה עצמה או לחילופין הקמת "עיר אוהלים" או "מחנה פליטים" בדרום הארץ (באזור הערבה), והעברה של תושבים מרצועת עזה באופן מבוקר ובדיקה קפדנית כך שכל מי שישתכן שם יהיה נקי לחלוטין מתחמושת וכלי נשק.

אז איך בפועל ניתן יהיה לעשות את זה?

אם יחליטו מקבלי ההחלטות בישראל לעשות זאת, אז הדרך הראשונה היא בדיוק מה שישראל עושה היום וזה פינוי כל תושבי הרצועה לדרום וכתישה מהאוויר של צפון הרצועה. לאחר מכן על ישראל להכניס כוחות קרקעיים שיחלו לטהר רחובות ושכונות שלמות בצפון הרצועה. לעבור מבית לבית, רחוב רחוב, שכונה שכונה ולוודא שאין מאגרי תחמושת מתחת לבתים ואין מחבלים או גורמים עוינים. לאחר טיהור השטח צה"ל יצטרך להקים עשרות (אם לא יותר) עמדות בידוק בתוך שטח הרצועה ולהכניס לשטח המפורז מנשק את התושבים "הנקיים" וכך לעשות לאורך כל רצועת עזה.

תקיפה בעזה - חרבות ברזל - צה"ל - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל
תקיפה בעזה - חרבות ברזל - צה"ל - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל
תקיפה בעזה - חרבות ברזל - צה"ל - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל

הדרך השנייה היא על אותו עיקרון בדיוק רק ההבדל היחיד הוא הקמת עמדות בידוק באזור דרום הרצועה בשטח הישראלי והוצאה של תושבים מתוך רצועת עזה ל "עיר אוהלים" או "מחנה פליטים" שיוקם מבעוד מועד (כבר בימים אלו). כמובן שמדובר באופרציה מורכבת מאוד שתעלה המון כסף למדינה ותיקח לא מעט זמן. מדובר על כ- 2.3 מיליון תושבים שנמצאים כעת ברצועת עזה. כמובן שיש לתת את האפשרות לכל מי שירצה לעזוב מרצון למדינה אחרת, שיוכל לעשות זאת.

כך או אחרת צריך להבין שכל התהליך הזה ייקח לא מעט זמן ולכן יש לדאוג לפתרון ראוי גם לתושבים שלנו שפונו מבתיהם.

מדינת ישראל חייבת לנצח, זו הברירה היחידה שלנו להמשיך ולהתקיים כאן. עם ישראל חי.

Back to top button