חדשות חוץמבזקים

הנשיא ביידן: "אשלח מחר לקונגרס בקשה דחופה לסיוע לישראל"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (שישי) נאום לאומה האמריקנית בחדר הסגלגל והתייחס למלחמות בישראל ובאוקראינה.

הנשיא ביידן התייחס בנאומו לביקורו השבוע בישראל ואמר: "לפנות בוקר חזרתי מישראל ואני הנשיא הראשון שהגיע לשם מפרוץ המלחמה. הישראליים עברו מתקפה קשה. ראיתי בישראל אנשים חזקים, נחושים, עמידים, אך גם כואבים, המומים וכועסים מאוד. יותר מ-1,300 בני אדם נרצחו בישראל, כולל לפחות 32 אזרחים אמריקאים‌‌".

הנשיא ביידן הוסיף כי חשוב שאמריקה תתמוך בישראל ובאוקראינה ואמר: "אני רוצה לחלוק אתכם מדוע חשוב שאוקראינה וגם ישראל יצליחו במאבק שלהן. אנחנו לא יכולים לתת לאנשים כמו חמאס או פוטין לנצח. חמאס ופוטין מייצגים איומים שונים, אבל הם חולקים דבר אחד במשותף: שניהם רוצים להשמיד לחלוטין את הדמוקרטיות שנמצאות בשכנות אליהם. חמאס מייצג משהו נורא כמו דאעש. כל מטרתו של החמאס היא להשמיד את ישראל כמדינה יהודית, הוא לא מייצג את העם הפלסטיני. הוא משתמש בהם כמגן אנושי. משפחות פלסטיניות חפות מפשע סובלות בגלל זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אי אפשר להכחיש שגם אוקראינה נמצאת במצב דומה, כשחלקים ממנה נלקחו ע"י הרוסים. באוקראינה יש כרגע מספיק תחמושת אמריקאית רק לעוד שבוע אחד. אשלח מחר לקונגרס בקשה דחופה לסיוע לישראל ואוקראינה. זה ישתלם לאמריקה. נעשה כל מה שצריך להבטיח שישראל ואוקראינה ינצחו. זה חשוב לביטחון ארצות הברית. כשטרוריסטים או דיקטטורים לא משלמים מחיר, הם גורמים לנזק גדול יותר והתיאבון שלהם גדל". הבהיר הנשיא ביידן.

ביידן ציין כי "‏מנהיגות אמריקאית היא מה שמחזיק את העולם ביחד. ‏הבריתות שלנו הן מה ששומרות עלינו ‏והערכים שלנו הם מה שהופכים אותנו לשותפים שמדינות אחרות רוצות לעבוד איתו. אנחנו מסכנים את כל זה אם נתרחק מאוקראינה או נפנה עורף לישראל."

הנשיא התייחס שוב על הפיצוץ בבית החולים ברצועת עזה ואמר: "כמו רבים אחרים, גם אני שבור מהאובדן הטרגי של חיי פלסטינים, כולל בפיצוץ בבית החולים בעזה, שלא נעשה על ידי הישראלים. אני וראש ממשלת ישראל נתניהו שוחחנו על הצורך להילחם בהתאם לחוק הבין לאומי. זה אומר להגן על אזרחים בלחימה ככל שהם יכולים. הזהרתי את ממשלת ישראל לא לתת לזעם לעוור את עיניהם".

בנוסף לחבילת הסיוע בסך 14 מיליארד דולרים עבור ישראל, כך על פי הדיווחים בארה"ב ביידן אמר כי "מחויבותנו חסרת תקדים לביטחון ישראל שתעצים את היתרון הצבאי והאיכותי של ישראל. אנחנו הולכים לוודא שכיפת ברזל תמשיך לשמור על שמיי ישראל. אנחנו הולכים לוודא שגורמים עוינים אחרים באזור יידעו שישראל חזקה מתמיד וימנעו מהרחבת הסכסוך הזה".

נשיא ארה"ב התייחס גם לעניין הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ואמר: "תושבי עזה זקוקים בדחיפות למזון ותרופות. ארה"ב נותרה מחויבת לזכותו של העם הפלסטיני לכבוד ולהגדרה עצמית. כפי שאמרתי בביקורי בישראל, עד כמה שזה קשה, אנחנו לא יכולים לוותר על השלום. אנחנו לא יכולים לוותר על פתרון שתי המדינות. לישראל ולפלסטינים מגיע באותה מידה הזכות לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום".

על מקרי האנטישמיות בארצות הברית אמר הנשיא ביידן: "יהודים אמריקאים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר, אנחנו מתנגדים לכל שנאה בתוך ארה"ב".

Back to top button