צרכנות

עיצוב הבית מתחיל בשטיח יפה – 5 טיפים לבחירת שטיח

כשאתם נכנסים לחדר כלשהו, הרצפה שמתחת לרגליים שלכם ממלאת תפקיד מרכזי בקביעת האווירה הכללית שאתם מרגישים. שטיח איכותי שמתאים לחלל יכול לא רק לספק נוחות, אלא גם לתת את הטון האסתטי לחדר כולו. ולהוות עוגן, שמאחד את כל שאר האלמנטים העיצוביים והופך לנקודת העניין העיקרית מבחינת עיצוב החדר.

שטיחים לבית יכולים להוסיף המון, אבל לשם כך יש לבחור אותם נכון. לא בטוחים מה אתם צריכים? הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את השטיח המושלם לבית שלכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הגדירו מראש את מטרת החדר

לפני שאתם מתחילים לחשוב על עיצובים וסגנונות, שקלו את השימוש העיקרי של החדר. האם זה אזור בו יש תנועה גבוהה, כמו סלון, או שזה חלל פרטי, כמו חדר שינה? עבור אזורים בהם אנשים נמצאים ומסתובבים כל הזמן, תרצו לבחור שטיח עמיד, אולי עם גוון כהה יותר או דפוסים מורכבים כדי להסתיר כתמים עתידיים. לעומת זאת, בחדרי שינה עשויים להתאים שטיחי קטיפה רכים במיוחד, לנוחות נוספת.

שקלו את הגודל והצורה

גודל החדר והפריסה שלו צריכים להכתיב את גודלו וצורתו של השטיח. טעות נפוצה היא בחירת שטיח קטן מדי, מה שגורם לחדר להרגיש מצומצם. ככלל, ודאו שלפחות הרגליים הקדמיות של הרהיטים שלכם מונחות על השטיח. אם אתם מניחים שטיח בפינת האוכל, ודאו שניתן להזיז את הכיסאות החוצה בעודם נשארים על השטיח.

בחרו צבע ודפוסים בהתאם לסביבה

הגוון של השטיח יכול לקבוע את האווירה בחדר. צבעים ניטרליים כמו בז' או אפור, או גוונים כחולים וירוקים עמומים, יכולים להעניק אווירה שלווה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור חדרי שינה או חדרי עבודה. לעומת זאת, צבעים בולטים או דפוסים עזים יכולים להחדיר אנרגיה לחלל. נסו לאזן: אם בחדר שלכם יש קירות או רהיטים בצבעים עזים, עדיף לבחור שטיח ניטרלי, ולהיפך.

אל תתעלמו מצידו השני של השטיח

בעוד שמראה השטיח בהחלט חשוב, התחושה שהוא מספק חשובה לא פחות. תחתית השטיח, למרות שלא רואים אותה, משפיעה רבות על התחושה שהשטיח נותן מתחת לרגליים ועל העמידות שלו. משטח תחתון טוב מספק ריפוד, בידוד, ואף יכול להאריך את חיי השטיח.

קחו בחשבון צרכי תחזוקה וטיפול

חשבו כמה זמן אתם מוכנים להשקיע בתחזוקת השטיח. שטיחים לבנים ובהירים הם אמנם אסתטיים, אך דורשים ניקוי תכוף יותר. באופן דומה, חומרים מסוימים עשויים להזדקק לניקוי מקצועי קבוע. בחרט שטיח שמתאים לצרכים שלכם.

לסיכום, השטיח המתאים משלב היטב בין פרקטיות ואסתטיקה. שטיח יכול להגדיר חדר, ועם העצות האלה, אתם כבר נמצאים בדרך בנכונה ליצור חלל פונקציונלי וגם יפה. לא משנה איזה סגנון אתם מעדיפים, בחרו שטיח מעוצב שיחמיא לסביבה שלו ויתאים למראה הבית הכולל.

Back to top button