חדשות חוץמבזקים

מחשש למלחמת עולם שלישית: סין שלחה 6 ספינות מלחמה למזרח התיכון

הצבא הסיני שלח שש ספינות מלחמה למזרח התיכון מחשש שהמלחמה בישראל עלולה להצית את מלחמת העולם השלישית, כך דווח הלילה באתר ה"דיילי אקספרס".

על פי הדיווח מדובר בכוח המשימה ה-44 בחיל הים של צבא השחרור העממי (PLA) שהיה מעורב בפעולות שגרתיות באזור ושהה מספר ימים בעומאן בשבוע שעבר. ספינות המלחמה הסיניות יצאו ממוסקט, בירת עומאן למקום לא מוגדר בשבת לאחר שהשתתפו בתרגיל עם הצי העומאני.

כוח המשימה כולל את ה-Zibo, משחתת טילים מונחים , הפריגטה ג'ינגג'ואו וספינת האספקה ​​Qiandaohu – כולן יוצבו במזרח התיכון בזמן שישראל תתכונן לפלישה קרקעית לעזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הביקור בעומאן, מפקדים סינים נפגשו עם גורמי צבא עומאנים וביקרו במוסדות צבאיים, בעוד מלחים משתי המדינות סיירו בחנויות ואף קיימו משחק כדורסל משותף, לפי סוכנות ידיעות ממלכתית.

נשיא סין, שי ג'ינפינג אמר ביום חמישי כי פתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית הוא "המוצא הבסיסי" מהמלחמה בין ישראל לחמאס.

בשידור בערוץ הממלכתי של סין CCTV, ג'ינפינג אמר: "העדיפות העליונה כעת היא הפסקת אש בהקדם האפשרי, כדי למנוע מהסכסוך להתרחב או אפילו לצאת משליטה ולגרום למשבר הומניטרי חמור ".

הפריסה של סין מגיעה לאחר שארה"ב שלחה ארסנל רב עוצמה למזרח התיכון מוקדם יותר השבוע.

ספינת מלחמה סין
צילום: בריאן ברנל, ויקימדיה

Back to top button