אינטרנטמבזקים

"זאת לא אסירה, זאת לאונס": זו האמת על הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות

בשעות האחרונות (ראשון) פורסם ברשתות החברתיות סרטון שכביכול שודר בערוץ 12 ובו נראים מחבלים מוציאים בחורה ישראלית צעירה מתוך מיגונית ליד רעים ואחד המחבלים אומר לכאורה לזה שאוחז בה: "לא ,לא, תחזירו אותה .זאת לא אסירה, זאת לאונס".

סרטון שהופץ ברשתות החברתיות
מתוך הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות

הסרטון שותף על ידי ישראלים רבים וגרר תגובות רבות, ביניהם של העיתונאי אראל סג"ל שכתב: "יימח שמם וזכרם. מחה זרע עמלק". אולם עד מהרה התברר כי הכתוביות אינן על פי הנאמר בסרטון והלוגו של חדשות 12 הודבק. הסרטון מעולם לא שודר שם.

דוברי ערבית הבהירו כי הכתוביות המופיעות בסרטון אינן נכונות. אחד הגולשים בטוויטר, עמית כתב: "מחבלי חמאס ביצעו פשעים מחרידים ולא חסרות הוכחות ועדויות. יש סרטון שמופץ כרגע, עם הלוגו והפונט של חדשות 12, שנשמע בו לכאורה אחד המחבלים אומר ״זאת לאונס״. האזנתי לזה בעצמי והתייעצתי עם קולגות וכולם הסכימו שזה לא נאמר בסרטון. אל תתנו יד להפצת פייק, זה מכרסם גם בעדויות האמינות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם העמוד שנלחם בפייק ניוז ברשתות החברתיות "פייק ריפורטר" פרסם הבהרה לסרטון: "בשעה זו מופץ סרטון המתחזה לקטע ששודר בחדשות 12 ומציג לכאורה מחבלי חמאס שלוקחים צעירה ישראלית ״לאונס״. הסרטון מעולם לא פורסם בחדשות 12 והלוגו הודבק עליו. כמו כן, נשמע שהחוטף משתמש במילה ״סביה״. אם אכן זה מה שנאמר, פירוש המילה הוא שבוית מלחמה. לפי האיסלאם, שבוית מלחמה הופכת לרכושו של השובה והוא רשאי לעשות בה כרצונו. מחריד, אך הפירוש המילולי אינו אונס כפי שנכתב."

אנחנו נמצאים ביום ה- 16 למלחמת "חרבות ברזל" ברצועת עזה והודעות פייק הן חלק מהלוחמה הפסיכולוגית שמנסים ארגון הטרור חמאס וגורמים אחרים כמו איראן, חיזבאללה ואויבים נוספים, להפעיל על הציבור בישראל ולעיתים גם להשפיע על מקבלי ההחלטות בישראל ודעת הקהל בעולם. בימים אלה במיוחד, נדרשת חובה מכל אחד ואחת מאיתנו לבדוק לעומק כל פרסום לפני הפצתו. הודעות פייק מסייעות לאויבנו! הימנעו מהפצת הסרטון המדובר ומי ששיתף שיסיר אותו לאלתר.

Back to top button