מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום חמור: רצח את חברו בדריסה – זו הייתה תוכניתו

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רושדי קרש (38) ואמין הנדייה (23), תושבי ירושלים, בגין רצח בנסיבות מחמירות של יעקב סיאם בסוף החודש שעבר, על רקע חילול כבוד המשפחה. כתב האישום מייחס לבת זוגו של רושדי, איאת קרשי, עבירה של גרימת מותו של סיאם ברשלנות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נתי בן חמו, בין בני הזוג רושדי ואיאת קרש למנוח ואשתו התקיימו יחסי חברות קרובים. בחודש יוני האחרון החליט רושדי לרצוח את המנוח על מנת להגן על כבוד המשפחה וזאת מאחר שחשד כי המנוח פגע מינית באשתו איאת. בתוך כך הגה תכנית פעולה לרציחת המנוח ושיתף בה את אשתו ואת אחיה אמין הנדייה, התוכנית כללה פעולות שנועדו להסתיר את מעורבותם בתכנון וביצוע הרצח.

בתוך כך, על פי התכנית, רושדי רכש רכב משכנו לצורך ביצוע הרצח ולא העביר בעלות על שמו. כמו כן, ביקש משכנו שיעביר את הרכב מעבר למחסום קלנדיה בהתאם למסלול הנסיעה הקבוע של המנוח לעבודה. בליל הרצח הסיעה איאת את רושדי ממקום למקום לצורך ביצוע התכנית, בין היתר, לבית החולים שערי צדק שם עבר מספר בדיקות ועזב לפני שקיבל מכתב שחרור על מנת לבסס טענת אליבי עתידית. כמו כן איאת סייעה לרושדי לגנוב לוחיות זיהוי מרכב נטוש על מנת למנוע את זיהוי הרכב שישמש לביצוע הרצח. בהמשך הלילה הסיעה איאת את אמין לחניון עפר מעבר למחסום קלנדיה ואת רושדי למקום סמוך שם החנה מבעוד מועד משאית שבשימושו לצרכי עבודה, זאת עדי לתצפת על מסלול נסיעתו של המנוח לאחר שיצא מביתו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפנות בוקר המנוח יצא מביתו, עלה על הקטנוע שלו והחל לנסוע במסלול הקבוע לכיוון ירושלים דרך מחסום קלנדיה. רושדי הבחין בכך באמצעות מצלמת האבטחה שהתקין והודיע על כך לאמין שהמתין בצד הכביש למעבר המנוח במקום. כשהבחין אמין במנוח החל לנסוע במהירות מופרזת אחריו, התנגש בו ונמלט. כתוצאה מהפגיעה, הקטנוע ועליו המנוח הועף למרחק רב, נחצה לשניים והתרסק, הקסדה עפה מראשו של המנוח, אשר ספג חבלות קשות בכל חלקי גופו שהביאו למותו. לאחר מכן נסע הציתו רושדי ואמין את הרכב ורושדי נסע למקום עבודתו עם המשאית, כשהוא יודע שמותקן עליה מכשיר איתורן המתעד את מיקום המשאית. זאת במטרה לספק הסבר עתידי להימצאותו בקרבת זירת הרצח ובמקומות התצפית, בטענה שנכח במקומות אלה בלי קשר לרצח.

כתב האישום מייחס לנאשמים רושדי ואימן עבירות של ביצוע רצח בנסיבות מחמירות וניסיון השמדת ראיה. כתב האישום מייחס לנאשמת איאת קרש עבירה של גרימת מוות ברשלנות. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים רושדי ואימן עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button