חדשות הארץמבזקים

ראש הממשלה לשעבר תקף את המראיינת: "את חסרת בהירות מוסרית"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עסוק מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר בהסברה ומתראיין על בסיס יומי לכלי תקשורת שונים בעולם על מנת להציג את הצד של ישראל ולתווך את הזוועות שביצע חמאס ביום הטבח המזעזע.

בראיון שהעניק היום בנט לרשת הטלוויזיה BBC, הוא נשאל על הפגיעה באזרחים עזתים במהלך תקיפות צה"ל ברצועת עזה ותקף את המראיינת על כך שהיא מתעניינת רק במה שקורה בעזה מבלי להזכיר את הצד הישראלי ומה שחמאס עשה לאזרחים שלנו.

המראיינת: אתה יודע שמזכ"ל האו"ם ורבים אחרים אמרו שלמלחמות יש כללים וסלח לי אם אצטט לך חלק מאמנת ג'נבה, סעיף 43, כלל בסיסי "הצדדים לסכסוך יגבילו את הפעולות שלהם להשמדת או החלשת המשאבים הצבאיים של היריב ויעשו הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין לוחמים, ובין מטרות אזרחיות לצבאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנט השיב: זה בדיוק מה שאנחנו עושים. בדיוק בגלל זה אנחנו מאפשרים לאזרחים להתפנות לפני שנכה בהם (בחמאס). אנחנו עושים את ההפך ממה שחמאס עשו.

המראיינת: זה לא בדיוק מה שעשיתם.

בנט: לא, את שואלת שאלה? תתני לי לענות עליה. מה שחמאס-דאעש עשו זה לפלוש לכ-30 קהילות מגורים איפה שהם רק יכלו הם שחטו תינוקות, הם שרפו אותם בעודם בחיים, הם שלפו תינוק מרחם אמו, ואז ערפו את ראשו של התינוק, ערפו את ראשה של האמא, הם אנסו נערות צעירות, זה מה שאנחנו מתמודדים איתו. ועם כל הכבוד אני חושב שאמנת ג'נבה לפני הכל אומרת שמדינה צריכה להגן על עצמה. ואנחנו נגן על עצמנו. אנחנו יוצאים מגדרנו (שלא לפגוע בחפים מפשע). אני יודע שבשבוע שעבר בית חולים הופגז על ידי הג'יהאד האסלאמי שירה עליו רקטה וה- BBC אמרו שישראל עשתה את זה, אבל זו לא הייתה ישראל. ואני מבין שה-BBC לקחו צד, את הצד של עזה. בגלל שכל השאלות שלך הן רק על האזרחים העזתים.

המראיינת: זה לא נכון

בנט: לא שאלת אפילו שאלה אחת על הילדים האלה! מתחילת הריאיון הזה שאלת אותי רק עליהם! (על העזתים).

המראיינת: מר בנט זה לא נכון

בנט: נראה שאכפת לך מעט מאוד מהצד שלנו. זה מאוד נכון. איזו שאלה שאלת על הצד שלנו? ואת ממשיכה לדאוג רק לצד אחד. אבל זו דרכו של ה- BBC. אבל תני לי להגיד לך משהו אנחנו כאן מגנים עליכם, אנחנו לא צריכים את ההגנה שלכם. ואם את חושבת שיש כאן איזון בין שני צדדים שווים אז את חסרת בהירות מוסרית ול-BBC אני חייב לומר אין בהירות מוסרית. מה שעשיתם בשבוע שעבר – תתביישו לכם!.

בנט ציין בעמוד הטוויטר שלו שלאחר הדברים שאמר נקטע השידור.

Back to top button