חדשות הארץמבזקים

פיתוח הנגב והגליל: חיזוק הרשויות המקומיות בעדיפות עליונה

השר וסרלאוף בועדה המיוחדת לפיתוח הנגב והגליל: "חיזוק ותיקצוב הרשויות המקומיות והמגזר השלישי נמצאים בעדיפות העליונה במשרדי“

הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בראשות ח"כ מיכאל ביטון דנה היום בנושא התיאום בין החברה האזרחית למשרדי הממשלה לסיוע לנגב והגליל.

בדיון עלו הקשיים בהם נתקלים הארגונים האזרחים והדרכים בהן הממשלה יכולה לסייע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הדיון פרסם השר וסרלאוף לבקשת היו"ר ח"כ ביטון את מספרו הנייד של ראש מטה לשכתו כדי שנציגי הארגונים יוכלו ליצור קשר מהיר. והוסיף ופרסם גם את מספר הנייד האישי שלו כדי שניתן יהיה ליצור איתו קשר ישיר.

חה״כ מיכאל ביטון, יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל: ״הלוואי והמשרדים האחרים יתייחסו כמו משרד הנגב והגליל למגזר השלישי ולחברה האזרחית, ברצינות ובכבוד ובקשב.

המגזר השלישי והחברה האזרחית בישראל הצילו את מדינת ישראל כמו שכיתות הכוננות האזרחיות הצילו את מדינת ישראל מאסון כפול ומכופל.

לא תמיד החברה האזרחית והמגזר השלישי מקבלים את היחס ואת הדלת הפתוחה ואת השותפות עם הממשלה".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר בדיון: "חיזוק ותיקצוב הרשויות המקומיות והמגזר השלישי נמצאים בעדיפות העליונה במשרדי.

אנו עם היד על הדופק, עם חשיבה מחוץ לקופסא וגמישות מסויימת במענים לצרכים שמציפים אותנו הרשויות. העברנו תקציב גדול לרשויות שנפגעו, התקציב גמיש ונעשה בו שימוש, בין היתר: להצטיידות

לציוד חירום לכיתות כוננות ועוד צרכים שהרשות מחליטה לפי הצורך. הוכח שמי שיודע להביא את אלפי המתנדבים, הם הארגונים האזרחיים, אני פתוח לשמוע, הם נותנים את הלב והנשמה ואני לא רואה סיבה שמשרדי הממשלה לא יעניקו להם תקציב".

השר וסרלאוף הוסיף: "אני ער לביקורת הציבורית שקיימת. אנחנו מחזקים ומתקצבים חלק מהארגונים האזרחיים והמגזר השלישי ורוצים להרחיב זאת. אני שר בממשלה, אבל אני לא כל הממשלה,

אני לא יכול לדבר בשם משרדים אחרים, אך מעלה את הצרכים שמעבירים אלי לישיבת הקבינט הכלכלי להמשך טיפול של יתר השרים במשרדי הממשלה".

חה"כ מיכאל ביטון הוסיף: "אנחנו דורשים ממשרדי הממשלה לפנות משאבים לשותפויות והשקעות בעמותות ובמגזר השלישי. למנף את העשיה של המגזר השלישי שתלויה יותר מדי בתורמים, למרות שתמיד יהיו תורמים ישראלים ואמריקאים ובינלאומיים, שהלב שלהם יוצא, אבל הם לא יכולים להיות לבד.

הממשלה צריכה לשאת בנטל הממשלה צריכים לשאת בנטל של הפירות היפים שהיא מקבלת מהעמותות והמגזר השלישי בשטח. אנחנו מבקשים מכל משרד לפנות עשרות ומאות מיליונים עבור הארגונים הללו שבהם נעשית עבודה אמיתית".

ועדה המיוחדת לפיתוח הנגב והגליל
צילום המשרד לפיתוח הנגב והגליל

Back to top button