חדשות הארץמבזקים

נגיד בנק ישראל: הכלכלה איתנה – הוחלט להותיר את הריבית על כנה

נגיד בנק ישראל אמיר ירון אמר הערב (שני): "כבר בתחילת דבריי ארצה להדגיש כי הכלכלה הישראלית איתנה ויציבה. בתחומים מסוימים, כגון החדשנות והטכנולוגיה, אנו אף מובילים ברמה העולמית. הכלכלה הישראלית ידעה להתאושש מתקופות קשות ולחזור לשגשג במהרה ואין לי ספק שכך יהיה גם הפעם.

מאז תחילת האירוע אנו בבנק ישראל מקיימים הערכות מצב שוטפות אודות ההשפעה של המצב הביטחוני על אספקטים כלכליים ופיננסיים שונים, ונוקטים צעדי מדיניות בהתאם. ארחיב על כך בהמשך. מטבע הדברים, חלק ניכר מדיוני הוועדה המוניטרית שהתקיימו ביומיים האחרונים התמקד בהשפעות הכלכליות של המלחמה.

הוועדה המוניטרית ניתחה את התהליכים השונים ואת השפעתם על הפעילות הכלכלית ועל האינפלציה, ובתום הדיונים החליטה להותיר את הריבית על כנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבוקר יום שבת, ה-7.10, בעיצומו של חג שמחת תורה, פתח ארגון החמאס במסע טרור רצחני במוקדי אוכלוסייה רבים בישראל תוך הפרה של כל כלל בסיסי של מוסר ואנושיות.

עד כה מניין הנרצחים עומד על מעל ל-1,400 וישנם אלפי פצועים ומספר רב של חטופים. כמעט ואין אדם בישראל שלא מכיר משפחה שאחד מבניה או בנותיה נרצח, נפגע או נחטף.

בין אלו שקיפחו חייהם גם כאלו הנמנים על משפחות עובדי הבנק. אני שולח מכאן את תנחומיי לכל משפחות הנרצחים, מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים, מתפלל לשלום החטופים ומייחל להשבתם בשלום.

זו המציאות שאליה התעוררנו בבוקר החג. זו הסיבה שבגינה ישראל יצאה כעת למלחמה בגורמי הטרור. מלחמה שתלווה אותנו בוודאי בתקופה הקרובה ולה השלכות כלכליות שונות, הן על הפעילות הריאלית והן על השווקים הפיננסיים.

נגיד בנק ישראל - אמיר ירון
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button