חדשות הארץמבזקים

עבר בקריאה טרומית – הכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה

מליאת הכנסת הצביעה היום (שני) בקריאה טרומית פה אחד בעד הצעת החוק של יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה. הצעת החוק נועדה כדי להשוות את מעטפת התמיכה של משפחות החטופים בעזה לנפגעי פעולות איבה.

לאחר הליך פרלמנטרי מזורז בועדת הכנסת ובוועדת שרים לחקיקה, מליאת הכנסת הצביעה פה אחד, קואליציה ואופוזיציה, בעד הצעת החוק של יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר להכרה במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה, מה שיאפשר להעניק להם מעטפת טיפולית וכלכלית רחבה.

קודם ההצבעה אמר ח"כ אייכלר: "בשבת קראנו את ההפטרה מדברי הנביא ישעיהו "ברגע קטן עזבתיך, וברחמים גדולים אקבצך. בשצף קצץ הסתרתי פני רגע ממך ובחסד עולם רחמתיך אמר גואלך ה'". אין זה זמן לשאלות על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת. זה הזמן לתשובות מעשיות לסייע לעזור ולתמוך ולרפא את שבר בת עמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בעניין שלשמו אנו מתכנסים כעת, אין חילוקי דעות, אין אופוזיציה ואין קואליציה ולמעשה, רובכם המוחלט חתם על הצעת החוק הזו, כך שאין אפילו צורך לשכנע אתכם לתמוך בחוק, שאתם עצמכם חתומים עליו.

"החקיקה בישראל מעניקה תגמולים והטבות שונות לבני משפחה של מי שמתו בפגיעת איבה או של חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנספו בשירותם, וכן למי שנגרמה לו נכות בנסיבות אלה, ואולם ההסדרה לגבי נעדרים, חטופים ושבויים חסרה. כבר בשבוע שעבר, הצהרתי בישיבת וועדת העבודה והרווחה שיש להכיר במשפחות החטופים כמשפחות נפגעי איבה. אני שמח ששר האוצר, שר העבודה, הביטוח הלאומי, וכל הגורמים הרלוונטיים התגייסו כדי לאשר תקנות והסכמים שיאפשרו טיפול ראשוני מידי למשפחות החטופים. גם אצלנו בוועדה קיימנו אתמול דיון התייעצות ואישרנו את ההסכם עם הביטוח הלאומי.

"אבל זה עדיין לא מספיק. כדי להשלים את החסר ולסייע לבני המשפחות של החטופים והנעדרים הרבים מהאירועים האמורים ולהקל מעט מסבלם, יש צורך לחוקק חוק שיאפשר את המעטפת כולה. על כן אנו מעלים להצבעה בקריאה טרומית היום הצעה חוק לקבוע כי בני משפחה של נעדר, חטוף או שבוי יהיו זכאים לזכויות הניתנות לבני משפחה של אזרחים לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל-1970 (להלן – חוק נפגעי איבה), או לבני משפחה של חיילים ואנשי כוחות הביטחון לפי חוק משפחות חיילים, בכפוף לסמכות שר הביטחון לקבוע, באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, כי הוראות אותם חוקים יחולו לגביהם בהתאמות או בשינויים שיקבע.

ח"כ הרב אייכלר הוסיף: "אני רוצה להודות לכל מי שהתגייס במהירות שיא למען ניסוח החוק והעברתו בכל שלבי הפרוצדורה הבלתי אפשריים. למנהלת הוועדה, ליועצת המשפטית של הוועדה, ליועצת המשפטית של הכנסת, ליו"ר הקואליציה אופיר כץ, ולכל שמונים ושלושה חברי כנסת שחתמו על הצעת החוק".

כאמור, מליאת הכנסת הצביעה פה אחד בעד הצעת החוק. והיא הועבר להמשך דיון בוועדת העבודה והרווחה להכנתה לקריאה ראשונה, כאשר המטרה היא לסיים את הליך החקיקה תוך ימים ספורים.

ישראל אייכלר - ועדת העבודה והרווחה
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button