לבנוןמבזקים

שר החוץ הלבנוני: "בחיזבאללה לא רוצים מלחמה, אין מקום לאיומים עכשיו"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, קיבל היום (שני) שיחת טלפון מאובטחת מראש התנועה "הפטריוטית החופשית" (FPM) ג'בראן באסיל. כך דווח באתר רשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה.

על פי הדיווח ה"שניים דנו בהתפתחויות האחרונות בלבנון ובאזור הרחב, תוך התמקדות מיוחדת בעניינים הנוגעים להגנה לאומית ולשמירה על האחדות הלאומית."

השניים סיכמו על קיום התייעצויות קבועות על מנת לשרת את האינטרסים של לבנון ואזרחיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חבר הפרלמנט הלבנוני ג'בראן באסיל
צילום: רשת אל-מנאר

בתוך כך, שר החוץ הלבנוני בממשלה הזמנית עבדאללה בו-חביב התייחס למלחמה ברצועת עזה ולאיומים של ישראל על לבנון אם חיזבאללה יסלים את המצב ואמר: "שמעתי שבישראל אמרו שיחזירו את לבנון לתקופת האבן וכו'. אם הם יפסיקו (הכוונה לתקיפת ישראל בעזה), אף אחד בלבנון לא יעשה כלום, אפילו בחיזבאללה."

בו-חביב הבהיר כי במקום לאיים יש לקוות להפסקת אש בין הצדדים כי ההרס יהיה גדול לשני הצדדים: "צריכים להתפלל להפסקת אש. ישראל היא מדינה וכל האחרים הם מליציות (כוונתו לחיזבאללה וחמאס), אז בואו נקרא להפסקת אש ונראה מה קורה במקום לאיים. אין מקום לאיומים עכשיו, כי יהיה נזק וזה יהיה רע עבורם כמו שזה יהיה עבורנו. אנו חוששים שלבנון תיפגע ותהרס, אבל גם ארצם לא תהיה בטוחה כי לכל כוחות ההתנגדות האלה יש הרבה נשק והם ישתמשו בהם".

"המצב לא קל והישראלים חייבים להבין שממשלות האזור הזה, כולל ממשלת לבנון, למרות שאין לנו נשיא, אנחנו לא רוצים מלחמה ולא רוצים לראות הרס במדינות שלנו." הבהיר שר החוץ הלבנוני והוסיף, "לא רק עבורנו ולא רק עבור מדינות האזור, גם עבור ישראל. לכן עדיף לשלוט במצב בעזה כי האנשים כאן (בלבנון) קשורים פוליטית , אפילו בדם. אז אנחנו לא יכולים למנוע מהם לנקום אם המצב בעזה באמת יחמיר ממה שהוא עכשיו".

שר החוץ הלבנוני בממשלה הזמנית עבדאללה בו-חביב
שר החוץ הלבנוני בממשלה הזמנית עבדאללה בו-חביב. צילום: רשת אל-מנאר

זה אומר שאתה לא יכול לרסן את חיזבאללה? זה מה מה שאתה אומר? נשאל שר החוץ הלבנוני. "לא. אנחנו מנהלים דיאלוג והם לא רוצים מלחמה. אבל אני מתכוון שאני לא נוכל לשלוט בה. הכל תלוי במה שקורה בעזה ובפלישה הישראלית לעזה (הכניסה הקרקעית)." השיב.

בין היתר הזהיר בו-חביב את המערב ואמר, "מכל מלחמה אפשרית, חיזבאללה ייצא חזק יותר, בדומה למלחמה ב-2006, ולכן חברינו במערב חייבים להפעיל לחץ על ישראל להפסיק לירות ולהימנע ממלחמה נגד חיזבאללה. כל הפרובוקציה מגיעה מגורמים ישראליים, בעוד שחיזבאללה לא נשא שום נאום פרובוקטיבי. הראיה היא שהמזכ"ל של חיזבאללה, חסן נסראללה, לא הצהיר עדיין שום הצהרה. הוא נגד הסלמה והדיאלוג שלנו קבוע. אני חושש ללבנון".

בנוסף חשף בו-חביב כי "חמאס הודיע ​​לאיראן ולחיזבאללה שהוא מסוגל לעמוד במשך חודשים במהלך הקרב הקרקעי, ולכן חיזבאללה לא תתערב לאחר הפלישה לעזה אלא אם היא תהיה גדולה או במקרה של תקיפה גדולה על לבנון. חיזבאללה ואיראן אמרו לנו שהם לא היו מודעים למבצע של חמאס בשבת ב-7 באוקטובר."

עוד אמר כי "לבנון לא הוזמנה לפסגת קהיר, ואנחנו לא יודעים את הסיבה. קיוויתי שהפסגה תצליח ותצא בהצהרה מאוחדת. האמריקאים חייבים להפעיל לחץ על ישראל למנוע מלחמה אזורית, כי הם לא יוכלו לחסל את חמאס".

ראיון של שר החוץ הלבנוני בממשלה הזמנית עבדאללה בו-חביב ב- CNN

Back to top button