חדשות חוץמבזקים

קריאה להדיח את מזכ"ל האו"ם, שר החוץ הודיע שלא ייפגש עמו

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נשא היום דברים מזעזעים והצדיק למעשה את הטבח הנורא שביצע חמאס-דאעש ביום שבת ה-7 באוקטובר. "ההתקפות של חמאס לא קרו בוואקום. העם הפלסטיני כבר 56 שנים תחת כיבוש חונק.", אמר המזכ"ל.

מזכ"ל האו"ם - אנטוניו גוטרש
מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. קרדיט:Eric Bridiers

הדברים עוררו סערה וזכו לגינויים רבים. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא להדיח אותו מתפקידו. שר החוץ אלי כהן הודיע כי לא יפגש עמו, "לא אפגש עם מזכ״ל האו״ם. אחרי ה-7 באוקטובר אין מקום לגישה מאוזנת. את החמאס יש למחוק מהעולם!"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לפני זמן קצר (שלישי) לדבריו המזעזעים של מזכ״ל האו״ם, ואמר כי "כדאי שמזכ"ל האו"ם ילמד את ההיסטוריה לפני שהוא פולט שטויות. מדובר באימוץ הנרטיב הפלסטיני השקרי שהאו"ם מתחזק שנים. כל מי שמוצא הצדקה לטבח של נשים וילדים אינו שונה מהטרוריסטים הבזויים של חמאס. המזכ"ל בדבריו למעשה מכשיר רצח של יהודים וישראלים, וראוי היה שיודח מתפקידו ויפה שעה אחת קודם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "ימים שבהם מזכ״ל האו״ם מגבה טרור, הם ימים אפלים לעולם. אין דרך להצדיק טבח באזרחים חפים מפשע. מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה. מי שנותן הצדקה לטרור, אינו ראוי לדבר בשם העולם."

פעיל ההסברה, יוסף חדאד אמר כי "מזכ"ל האו"ם בנאום מזעזע שאין איך להגדיר אותו מלבד הצדקת הטבח המחריד של דאעש-חמאס! אף בן אדם בעולם לא יכול לחפש הצדקה לטרור באופן מזעזע כזה, לטבח של מעל 1,400 איש, לשריפת אנשים חיים, להתעללות ולחטיפות של אנשים תמימים, תינוקות וסבתות- פשוט בושה וחרפה! עוד כתם בהיסטוריה של האו"ם. במקום להתייצב בצד הנכון של ההיסטוריה הם תומכים בטרור. תתבייש לך מזכ"ל האו"ם!"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר כי "בעוד העולם המערבי כולו מתייצב לצידה של ישראל במלחמה שלה מול חמאס-דאעש, דווקא מזכ״ל האו״ם בוחר לקחת את הצד האפל של ההיסטוריה. אין לכך הסבר אחר מלבד אנטישמיות לשמה ושנאת יהודים טהורה."

השגריר גלעד ארדן התייחס לדבריו מחוץ למועצת הביטחון וקרא למזכ״ל האו״ם להתפטר מתפקידו באופן מיידי. "מזכ״ל או״ם שפותח את דבריו במועצת הביטחון בגילויי ״הבנה״ לטבח הברברי הנורא שהחמאס ביצע בנשים ילדים וזקנים לא ראוי להיות מזכל האו״ם וקראתי לו להתפטר מיד מתפקידו. כל יום שמזכ״ל האו״ם ממשיך בתפקידו מוכיח שלבניין הזה אין יותר שום זכות קיום״.

צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים הזדעזעו מדבריו של מזכ"ל האו"ם ואמרו: "אמירותיו של מזכ״ל האו״ם הן חרפה! ילדים נשרפו חיים, נשים נאנסו, גברים נרצחו בדם קר במטרה להשמיד, להרוג, ולהתעלל בכל ישראלי ויהודי בשטח שנתפס בידי חמאס. מזכ״ל האו״ם שמגלה הבנה לכך כשמדובר ביהודים, מתעלם באופן מביש מהעובדה כי בשבת נעשה רצח עם של בני העם היהודי והוא מצא דרך עקיפה להצדיק זאת כשמדובר ביהודים."

עוד ציינו כי "משפטנים בכירים מכל רחבי העולם קבעו בגילוי דעת שהמעשים המחרידים של החמאס שכללו גם טבח, התעללות קשה וחטיפה של בני ערובה ובכללם קשישים, נשים, ילדים ותינוקות – מהווים לא רק פשעי מלחמה אלא גם פשעים נגד האנושות. משפחות החטופים והנעדרים מבקשות את עזרתם של שגרירי העולם המערבי והערבי שמבינים שאין שום הצדקה לפשעים נגד האנושות גם כשמדובר ביהודים."

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר בתגובה לדברי מזכ"ל האו"ם כי "השואה לא קרתה בוואקום. אנטוניו גוטרש, איבדת כל שמץ אחרון של הגינות ובהירות מוסרית. המטת קלון על המוסד בראשו אתה עומד. התנצל בפני הקורבנות הישראליים ומשפחותיהם שחוו שואה מודרנית ב-7 באוקטובר. הם עדיין מטרה מטווחת על ידי מכונת ההרג של חמאס בזמן שירקת נאום אנטישמי".

Back to top button