חדשות חוץמבזקים

ארה"ב תעניק פרס כספי של 10 מיליון דולר: "עזרו לנו למצוא את המחבל הזה"

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה הערב (שלישי) כי תעניק פרס כספי של 10 מיליון דולר לכל מי שיעביר מידע על סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי.

בהודעה נכתב: "תגמול עד 10 מיליון דולר עבור מידע על סאלח אל-עארורי. סאלח אל-עארורי הוא מנהיג מרכזי בחמאס – סגן מנהיג הלשכה המדינית של חמאס וממסיידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קאסם. הוא ממשיך לפקד על הפעולות הצבאיות של חמאס."

יש לציין כי ארצות הברית הכפילה את הפרס הכספי עבור המידע עליו כשבשנת 2018 פרסמה פרס כספי על ראשו של 5 מיליון דולר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באתר הרשמי נכתב בזמנו: "אנו מציעים פרס של עד 5 מיליון דולר עבור מידע על סאלח אל-ערורי, הידוע גם כסאלח מוחמד סולימאן אל-ערורי וסאליח סולימאן. אל-ערורי הוא ממייסדי גדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס. באוקטובר 2017 הוא נבחר לסגן מנהיג הלשכה המדינית של חמאס.

אל-ערורי מממן ומנחה את הפעולות הצבאיות של חמאס בגדה המערבית ונקשר לכמה פיגועים וחטיפות. בשנת 2014 הודיע ​​אל-ערורי על אחריות חמאס לפיגוע הטרור ב-12 ביוני 2014 שחטף והרג שלושה בני נוער ישראלים בגדה המערבית, כולל אזרח אמריקאי-ישראלי נפתלי פרנקל. הוא שיבח בפומבי את הרציחות כ"מבצע הרואי".

ב-10 בספטמבר 2015, משרד האוצר האמריקני קבע כי אל-ערורי טרוריסט ובשל כך כל הרכוש והנכסים שברשותו הכפופים לסמכות השיפוט של ארה"ב נחסמו ולאנשים בארה"ב חל איסור מוחלט לעסוק בעסקאות כלשהן עם אל-ערורי. בנוסף, לספק ביודעין, או לנסות או לקשור קשר לספק תמיכה חומרית או משאבים לחמאס יוגדר כפשע.".

יש לציין כי רק לפני עשרה ימים פורסמה בכלי התקשורת בלבנון וברשתות החברתיות תמונה שבה נראה סגן ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס, סאלח אל-ערורי בפגישה בביירות עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיאן ומזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, זיאד אל-נחלה.

Back to top button