מבזקיםמשפטי/פלילי

פייק ניוז בזמן המלחמה – המשטרה מתריעה על פרסומים שקריים בעולם הנוצרי

גורמים עוינים המנסים לפגוע במדינת ישראל, ממשיכים להפיץ גם הערב (שלישי) ברשתות פרסומים כוזבים בנוגע לפעילות כוחות הביטחון וההתרחשויות בירושלים.
השיטה: המצאת שקרים, שיוך סרטונים מהעבר להווה והפצת הכזבים ברשת, הדהוד הפייק ניוז על ידי בעלי אינטרס להציג באופן מעוות ושקרי התרחשויות או להוציא התרחשויות מהקשרם האמיתי.

פעילות משטרת ישראל ביום ירושלים
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

רק היום ביחס לעיר העתיקה בירושלים הופצו שני כזבים:
מוקדם יותר הופצו ברשתות דיווחים כוזבים בנוגע לסגירת הר הבית ומסגד אל-אקצה למוסלמים – פרסום שקרי וחסר אחיזה במציאות. בפועל תפילות המוסלמים התקיימו היום בהר הבית ללא חריגים.
בשעות האחרונות מופץ תיעוד ישן בעיר העתיקה בירושלים, תוך שיוכו להיום בניסיון להציג עימותים בין כוחות משטרה ישראלים לנוצרים. בפועל לא היה כל עימות בין שוטרים לנוצרים היום או בתקופה האחרונה בעיר העתיקה.

הודעת פייק ניוז - משטרת ישראל
צילום מסך – דוברות משטרת ישראל

פרסומים אלו מהווים חלק ממאמץ הסברה עוין ליצירת דה לגיטמציה למדינת ישראל, מאמץ שתכליתו ללבות את הרוחות ולתווך מציאות כוזבת ואלטרנטיבית לציבור בכדי לפגוע במדינת ישראל ולהטעות את הציבור כולו. במקרה האחרון קהל היעד: נוצרים בארץ ובעולם.
במשטרה מדגישים: בימים אלו של מלחמה, גורמים עוינים פועלים נגד מדינת ישראל גם במרחבי הרשתות החברתיות ומפיצים כזבים רבים תוך עיוות המציאות לחלוטין. אנו קוראים לציבור שלא לשרשר, להאמין או להפיץ לפרסומים כוזבים אלו. משטרת ישראל ממשיכה לאפשר גם בימי המלחמה חופש פולחן לבני כל הדתות והעדות בירושלים ובכל מקום אחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button