חדשות חוץמבזקים

דיווח בגרמניה: נעצר מחבל דאעש לשעבר שתכנן פיגוע טרור נגד יהודים

עיתון "בילד" הגרמני פרסם הערב (שלישי) כי צוות עילית של המשטרה בגרמניה הסתער על בניין דירות במרכז העיר דואיסבורג ועצר חשוד מסוכן שתכנן לבצע פיגוע טרור.

על פי הדיווח חוקרי הביטחון במדינה חושדים של טאריק ס' בן 29 רצה לבצע פיגוע טרור איסלאמיסטי במהלך אירוע של יהודים. בדיווח נטען כי שירות ביון זר העביר לידי החוקרים הגרמנים את המידע על כך.

החשוד, יליד דואיסבורג שכבר נחשב כאיום בסיכון גבוה, כתב בצ'אטים שהוא רוצה למות כשאהיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
משטרת גרמניה
משטרת גרמניה. (אילוסטרציה)

לפי מקורות מודיעין, הוא תכנן לבצע פיגוע בעצרת פרו-ישראלית בצפון נורדריין-וסטפאליה, ככל הנראה הוא רצה להסיע משאית אל תוך המפגינים ולהרוג כמה שיותר אנשים.

הערכת המצב של המשטרה הפלילית הפדרלית במדינה קבעה כי "בהתבסס על דרכי הפעולה שנבחרו, ניתן גם להניח שכנראה יבחרו מטרות "רכות" או הפגנות סולידריות מסודרות עם מספר גדול יותר של אנשים בעת בחירת מטרות ספציפיות."

בהמשך נכתב כי "בנוסף, יש לקחת בחשבון שלסכסוך במזרח התיכון יש פוטנציאל גבוה מאוד לאמוציונליזציה, שיכול לבוא לידי ביטוי כיום ובכל זמן בגרמניה."

משטרת גרמניה
משטרת גרמניה. (אילוסטרציה)

עוד דווח בעיתון הגרמני כי החשוד, טאריק ס' הושפע מאוד ממתקפת הטרור האיסלאמיסטית בבריסל בשנת 2016, ואף שיבח את מעשי התוקף.

בסוף שנת 2013 נסע לסוריה דרך טורקיה והצטרף לדאעש. שמו הלוחם היה "אוסמה אל אלמני", בגרמניה כינו אותו " אוסמה, הגרמני". באחד הסרטונים של דאעש הוא אף נראה ליד קורבן שערפו את ראשו. כששב בשנת 2016 לגרמניה הוא נעצר על ידי ביטחון המדינה בנמל התעופה של פרנקפורט. בית המשפט האזורי העליון בדיסלדורף גזר עליו לחמש שנות מאסר בגין חברותו בארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש).

כעת החוקרים מבצעים חיפוש בדירתו ומתשאלים אותו בדבר כוונותיו. החוקרים פועלים למצוא ראיות נוספות לתכנון הפיגוע. כמו כן הם צריכים לוודא כי רצה לפעול לבד ואין לו סייענים או שותפים.

Back to top button