מבזקיםצבא וביטחון

בדמעות: מאמן הכוכב האדום דיבר על מעשי הטבח במסיבת עיתונאים

לאחר שבשבועיים האחרונים סירב להתראיין, מאמן הכוכב האדום ברק בכר התראיין הערב (שלישי) למסיבת העיתונאים שנערכה לפני המשחק מול ליפציג הגרמנית.

את מסיבת העיתונאים פתח ברק בכר על מקרה של מיכאל בן ה-9: אתמול דיברתי עם מיכאל. ילד מקסים בן 9, אוהב כדורכל ואוהד ברצלונה. ב-7 באוקטובר נכנסו טרוריסטים של חמאס מוקדם בבוקר לביתו ורצחו את ההורים שלו וחטפו את אחותו הקטנה איבגיל, בת השניים. מיכאל יחד עם אחותו הנוספת בת ה-6, הצליחו להתחבא בזמן שהוריהם נרצחו. בקור רוח מדהים הם הצליחו לקרוא למשטרה והיו במשך 14 שעות בארון עד שיחלצו אותם.

מאמן הכוכב האדום - ברק בכר
צילום: אתר מועדון הכדורגל זינט, Вячеслав Евдокимов / ФК «Зенит»

אחר כך המשיך בתיאור הזוועות של אותה השבת:" זה רק מקרה אימה אחד מתוך מאות שהתרחשו ביום ההוא. אומרים שכדורגל מחבר בין מדינות, גזעים ואנשים. בכדורגל כל הזמן מדברים על שלום וכבוד, אני שואל איפה הכבוד עבור 1,400 האנשים שנרצחו? אנשים צעירים חפים מפשע שהלכו למיסבה של שלום, שנטבחו אחד אחרי השני, מפחות שלמות שנשרפו בחיים בבתיהם. בנות נאנסו לפני שנרצחו וגם אחרי. אישה בהריון, המפלצות חתכו את הבטן שלה וירו בתינוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ואז גם הוסיף ביקורת על הכדורגל האירופאי ועל קבוצות הליגה הגרמנית, שכיבדו את זכרם של הנרצחים: "מאות ילדים נרצחו, 40 מהם תינוקות. יותר ממאתיים נחטפו. ילדים, נשים, אנשים מבוגרים שצריכים תרופות, איך אפשר להתעלם מזה? הרבה מהם אוהדי כדורגל, ברצלונה, ריאל, סיטי, הרבה מאוד אוהדי ליברפול, שלא כיבדה את המוות שלהם. עולם הכדורגל מאכזב מאוד אני חייב להגיד, אני תוהה האם הכל זה כסף? האם כסף יכול לקנות ערכים וצדק? מנגד אנחנו יושבים פה בגרמניה שאנחנו יודעים את ההיסטוריה. ההתאחדות והמועדונים בגרמניה דיברו וחברו לעמוד בצד הנכון, של הקורבנות. זה אור קטן בים שחור של שקט. אני חייב להגיד שהמועדון שלי, הכוכב האדום מאוד תמכו, המועדון האוהדים, ההנהלה, השחקנים הצוות והרבה אנשים סרבים. זה לא מובן מאליו."

מאמן הכוכב סיים את המסיבה בעברית ואמר: "עם ישראל חי"

Back to top button