מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא נפגש עם ראש ממשלת צ'כיה בקריה בתל אביב

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, בקריה בתל אביב. הפגישה נערכה על רקע ביקורו בישראל והפגנת הזדהותו ותמיכתו של ראש ממשלת צ׳כיה עם ישראל, לאחר מתקפת הטרור והטבח שביצע ארגון חמאס ב-7 באוקטובר.

מדברי נשיא המדינה: ״ברוך הבא ראש ממשלת צ׳כיה. צ'כיה הייתה הראשונה שעמדה לצדנו כשהטרגדיה פרצה. מיד שלחת את שר החוץ שלך – שהיה המנהיג העולמי הראשון, שר החוץ הראשון שהגיע לישראל. תומכת בנו קואליציה גדולה של מדינות, בעודנו נמצאים באחד הרגעים האפלים ביותר שלנו מאז הקמת מדינת ישראל. אנו עומדים בפני טרגדיה עצומה, כאב עצום, הזוועות הגרועות ביותר של המין האנושי. ואנחנו גם רואים מי החברים שלנו ומי איתנו ולעולם לא נשכח את החברות הזו. תודה שהגעת ושאתה איתנו."

"אנו עוסקים עכשיו בשני דברים – אנחנו רוצים לראות את החטופים בחזרה בשלום, באופן מלא, בישראל, והשני, לוודא שכוחם של אויבינו יתערער כדי שאזרחינו יוכלו לחיות בשלום. יש תחושה כאילו זה מתנגש אבל זה לא. נעסוק בהחזרת בני הערובה ונעסוק גם בלחימה באויבינו. תודה שבאת ושאתה תומך בנו ברגע זה." הוסיף הנשיא הרצוג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי ראש ממשלת צ׳כיה: "תודה אדוני הנשיא. צ'כיה תמיד עומדת לצד ישראל. כבר 75 שנה, שחוויתם כל כך הרבה אירועים קשים. אנחנו עם המדינה שלכם. אנחנו התומכים החזקים ביותר בכם. אנחנו הקול שלכם באירופה. ואנחנו מאמינים שיש לכם את הזכות המלאה להגן על המדינה שלכם – ולא רק על המדינה, אלא על קיומכם. זה גם לא רק עבור ישראל, אלא עבור כל אירופה והדמוקרטיות המערביות. חשוב מאוד להביס את חמאס ולהשיג שלום באזור. אני מקווה שבקרוב מאוד יהיה שלום וביטחון לעם שלכם כאן בישראל".

צילום: קובי גדעון, לע״מ

Back to top button