חדשות חוץמבזקים

נשיא טורקיה תקף את ישראל בחריפות והודיע על ביטול הביקור שתכנן

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן התייחס אתמול (רביעי) בנאומו בישיבת מפלגת השלטון בראשותו, מפלגת הצדק והפיתוח (AK), למלחמה ברצועת עזה, דרש הפסקת אש מיידית ותקף את ישראל. "מאז ה-7 באוקטובר ישראל פתחה במתקפות האכזריות ביותר בהיסטוריה, רוב ההרוגים בעזה הם ילדים. איננו יכולים לסבול את הרג הילדים על ידי ישראל", אמר ארדואן.

ארדואן הדגיש בנאומו כי "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך זו גם אם ארצות הברית והמערב יעמדו לצדה."

הוא אמר כי יש לשחרר את בני הערובה וציין כי "ברגע שתהיה הפסקת אש, נושא זה ייפתר במהירות על ידי התחלת משא ומתן". הוא הוסיף כי יש לאפשר סיוע הומניטרי ואפשרות של כניסה ויציאה בלתי מוגבלת של פצועים וסיוע רפואי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. צילום: הקרמלין

הוא חשף בנאומו כי ביטל את תוכניתו להגיע לישראל ואמר: "היה לנו תכנון לנסוע לישראל, אבל הוא בוטל, אנחנו לא נלך. ישראל ניצלה לרעה את הכוונות הטובות שלנו… אם היו מנצלים היטב את הכוונות הטובות שלנו, היחסים שלנו היו משתפרים… אבל עכשיו זה לא אפשרי. "לחצתי ידיים עם נתניהו הזה פעם אחת בניו יורק מתוך תום לב, ואנחנו רואים שהם השתמשו לרעה בתום הלב שלנו."

ארדואן אמר כי חמאס הוא לא ארגון טרור. לדבריו, חמאס הוא ארגון חופש שנלחם על אדמותיו ושלום תושביו. "ישראל יכולה לראות בחמאס ארגון טרור יחד עם המערב. המערב חייב לה הרבה. אבל טורקיה לא חייבת לה כלום. חמאס הוא לא ארגון טרור, זו קבוצה של מוג'אהדין המגנה על אדמותיהם". אמר לקול הכפיים הסוערות שקיבל באולם.

שר החוץ של טורקיה, האקן פידן, שנאם בקטאר האשים גם הוא את ישראל ב"פשע נגד האנושות" במלחמה ברצועת עזה ואמר לצד השר הקטארי מוחמד בן עבדולרחמן אל-ת'אני: "הלחימה הממוקדת באחים הפלסטינים שלנו, כולל ילדים, חולים וקשישים, אפילו בבתי ספר, בתי חולים ומסגדים, היא פשע נגד האנושות".

Back to top button