מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיר גולן: "חיוני להחליף את נתניהו, זהו צורך קיומי לישראל בעת הקשה הזו"

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' יאיר גולן, קרא היום (חמישי) להחלפת שלטון נתניהו בהקדם והדגיש כי מדובר בצורך קיומי.

לדבריו, "הקונספציות קרסו בזו אחר זו, ובאופן מצמרר כמו שרק שר ההיסטוריה יודע להנדס, התאריכים 6 ו- 7 באוקטובר לנצח יוותרו בזיכרון הישראלי לדיראון עולם. ראשית קרסה קונספציית "ניהול הסכסוך". סכסוך מתרחש בין לפחות שתי ישויות עוינות. לא מנהלים סכסוך, כשם שלא ניתן לנהל אויב. הקשקשת בדבר הניהול המוצלח הביאה לישראל עיוורון מדיני, עיוורון צבאי; שיתוק מכל צעד מעשי; ורווח פוליטי לנתניהו בדמות תמיכה ללא סייג של הסיפוחיסטים המשיחיים, אלה עימם פחד נתניהו להתעמת לאורך כל שנות שלטונו."

"שנייה, קרסה קונספציית החלשת הרשות וחיזוק החמאס." הוסיף גולן, "גם קונספציה זו נועדה לרצות את הסיפוחיסטים המשיחיים. רשות אפקטיבית עלולה ליצור מראית עין של מדינה בדרך, ולכן חשוב לקעקע אותה כל העת, ומול חמאס בחר נתניהו בצעד פחדני, שאיפשר בניית כוח חמאס בכספים קטאריים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שלישית קרסה קונספציית המעצמה הישראלית שלא זקוקה לאמריקה." אמר גולן והסביר כי "נתניהו טרח להתגרות באופן עקבי בממשל אובמה, ולצורכי פנים בלבד – דמות המנהיג החזק המתמודד כנגד מעצמה עולמית. ישראל שילמה בהסכם MoU שלאורך שנותיו נעלמו כספי ההמרה לשקלים (פגיעה קשה בתעשיות הביטחוניות הקטנות והבינוניות), ובעיקר פגעה קשות ביחסים עם המפלגה הדמוקרטית. נדיבותו של הנשיא ביידן אינה מובנת מאליה, ובסבירות גבוהה מחליפיו מהמפלגה הדמוקרטית לא בהכרח יהיו תומכי ישראל. בתרחיש רב-זירתי, ובוודאי בניסיונות למנוע התפרצותו, מתברר שלאמריקה יש תפקיד חיוני לביטחון ישראל."

"רביעית קרסה קונספציית "מר ביטחון". נתניהו מכר לנו שנים על שנים את דמות "מר ביטחון", עם תפיסות פשטניות והצהרות בומבסטיות מלוות באמצעי המחשה דרמטיים. רעש וצלצולים ולא יותר מזה. בא ארגון טרור, שלפי הצהרות נתניהו היה אמור להיות חלש ומוחלש, והנה ארגון זה השפיל את ישראל, והנחיל לה את התבוסה הקשה בתולדותיה." אמר גולן.

גולן המשיך, "חמישית קרסה קונספציית הרפורמה המשפטית. אותה רפורמה שהיתה אמורה לתקן את הדמוקרטיה הישראלית, ובפועל הביאה לקרע עמוק בעם, להחלשת מעמדה הבינלאומי של ישראל, למשבר כלכלי חמור, ודמוי חולשה נוראה אל מול כל אויבינו. אנו חיים בשכונה קשה. גילויי חולשה מזוהים מייד ומנוצלים תוך פרק זמן קצר. אין זה מקרי שעשרה חודשים לתוך השבר החמור ביותר בתולדות ישראל, הקרע הפנימי זוכה להמשך חיצוני בדמות תבוסה צבאית קשה."

לדבריו, "נתניהו לא מעד חד פעמית, אלא קרס לתוך עולמו ההולך ומתנתק מהאזרח הישראלי (אפס גילויי אמפתיה לסבל העצום של אזרחי ישראל), בסדרה של כשלים מתמשכים. אדם שכזה לא יכול להוביל את ישראל, לא יכול לנצח מלחמה, לא יכול לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, ולא יכול לזכות באמון העם. המסקנה היא ברורה. כדי לנהל את המלחמה נגד הטרור הפלסטיני, חיוני להחליף את שלטון נתניהו. חייבים להחליף סוסים תוך כדי מערכה, לא כעקרון מקודש, אלא כב בעת הקשה הזו. עם נפלא, מלא רוח התנדבות, זכאי למנהיגות ראויה בעת משבר."

יאיר גולן
יאיר גולן. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button