חדשות חוץמבזקים

נשיא ברזיל תקף בחריפות את ישראל: "זו לא עוד מלחמה, זה רצח עם"

נשיא ברזיל, לואיס אינסיו לולה דה סילבה, התייחס אתמול (רביעי) במסיבת עיתונאים שקיים בארמון הנשיאות בבירת ברזיל למלחמה ברצועת עזה ותקף את ישראל. "מה שקורה במזרח התיכון הוא רצח עם" אמר.

לדבריו, "זו לא מלחמה, זה רצח עם שהרג כמעט 2,000 ילדים שאין להם שום קשר למלחמה הזו, הם קורבנות של המלחמה הזו. ובכנות, אני לא יודע איך בן אדם מסוגל להילחם במלחמה בידיעה שהתוצאה של המלחמה היא מוות של ילדים חפים מפשע".

נשיא ברזיל שוחח עם אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-תאני, כדי לדון בסכסוך במזרח התיכון. "שוחחתי עם האמיר של קטאר כדי לנסות למצוא מישהו שמסוגל לשחרר, ראשית, את הברזילאים התקועים ברצועת עזה, כמה קילומטרים מהגבול עם מצרים, אשר רוצים לחזור לברזיל. כ-30 ברזילאים ברצועת עזה ממתינים לחילוץ, אך ישנו מבוי סתום בין הרשויות בנוגע לפתיחת הגבול עם מצרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לולה דה סילבה ציין כי כבר שוחח עם מנהיגים מכמה מדינות, כולל ישראל, הרשות הפלסטינית, מצרים, איראן, טורקיה, צרפת, רוסיה ואיחוד האמירויות, במטרה לתווך לפתרון הסכסוך. "מה שקורה עכשיו במזרח התיכון הוא חמור מאוד, זה לא קשור לדיון מי צודק, מי טועה, מי ירה את הירייה הראשונה, מי ירה את השנייה. פעולות האיבה חייבות להסתיים", הוסיף נשיא ברזיל והבהיר כי "ברזיל תומכת בשחרור בני הערובה וביצירת מסדרון הומניטרי שיאפשר שליחת סיוע לאזרחים פלסטינים ברצועת עזה."

בפנייה לקהילה הבינלאומית קראה לולה דה סילבה לפתוח, מהר ככל האפשר, את המסדרון ההומניטרי עבור תושבי עזה שרוצים להימלט מהפצצות ישראליות. בהצהרתו אמר כי על האו"ם לקחת אחריות רבה יותר על המתרחש בעזה.

המלחמה החלה ב-7 באוקטובר לאחר שארגון הטרור חמאס-דאעש פתח במתקפת פתע וחד עם אלפי מחבלים חמושים אל יישובי העוטף ובסיסי צה"ל. הוא רצח יותר מ- 1,400 בני אדם ולקח בשבי למעלה מ-220 ישראליים ובעלי אזרחות זרה. בתגובה צה"ל הגדיר כיעד את מיטוט החמאס בעזה והשמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות. כמו כן מעבר להפצצות הבלתי פוסקות מאותו יום, הוטל מצור מוחלט על הרצועה תול כדי ניתוק אספקת המים, הדלק והחשמל.

נשיא ברזיל לולה דה סילבה
צילום: Ricardo Stuckert / PR

Back to top button