בידורמבזקים

ברקוביץ': "כניסה קרקעית עכשיו לעזה מיותרת, שחררו קודם את החטופים"

כדורגלן העבר ומגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' קורא להחזרת החטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה באופן מידי והזהיר מפני כניסה קרקעית של חיילי צה"ל אל תוך הרצועה.

20 ימים חלפו מאז אותו יום שבת ארור שבו נטבחו על ידי מחבלי חמאס מעל 1,400 בני אדם ויותר מ-220 נחטפו. מאז צה"ל הטיל אלפי פצצות עוצמתיות על רחבי רצועת עזה וממשיך לעשות זאת גם כעת, זאת במקביל למצור מוחלט הכולל ניתוק אספק המים, הדלק והחשמל.

ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הגדירו עוד בתחילת המלחמה כי היעד הוא מיטוט חמאס, כלומר השמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות ברצועת עזה. לשם כך הבהירו בדרג המדיני והצבאי כי ישראל תהיה חייבת ללכת על פעולה קרקעית שתיקח לכל הפחות מספר חודשים, יש גם האומרים שנים. כוחות רבים מאוד ממתינים בגבול הרצועה לפקודה כדי להיכנס אל תוך הרצועה אך עד לרגע זה אין צפי וכלל לא ברור אם זה יקרה. נדגיש כי על ישראל מופעל לחץ של גורמים רבים, ביניהם גם ארצות הברית שמבקשת מישראל להמתין עם המהלך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קאטר שפועלת לגבש עסקה לשחרור החטופים הבהירה אתמול כי כניסה קרקעית לרצועת עזה תקשה מאוד על המהלך. מנגד יש גם מי שמאיים להסלים את המצב אם ישראל תיכנס קרקעית אל תוך עזה וזה ארגון הטרור השיעי חיזבאללה מצפון. איומים נוספים נשמעו גם משותפיה של איראן באזור כמו סוריה, תימן ועיראק.

בהפגנה שנערכה היום (חמישי) להחזרת החטופים והנעדרים השתתף גם ברקוביץ' שהבהיר כי "כניסה קרקעית עכשיו לעזה היא מיותרת". לדבריו, "לא צריך להיכנס לעזה, צריך קודם כל להחזיר את השבויים. (בפנייה לנתניהו) תחשוב כל בוקר שאתה קם שהבן שלך נמצא בעזה, תחשוב כל לילה כשאתה הולך לישון שיש שם 250 אנשים. אין צורך להיכנס לעזה עכשיו. צריך קודם כל להחזיר אותם. צריך לחשוב, כניסה לעזה עוד 200-400 חיילים ייהרגו, עוד 200 אנשים ייחטפו, צריך קודם כל לחשוב על החטופים האלה. עזבו עכשיו אתכם עכשיו מכניסה לעזה. זה לא יחזיר לנו את 1,400 ההרוגים, זה לא יחזיר לנו את החטופים. כל הזמן מדברים 'כן להיכנס, לא להיכנס'. קודם כל צריך לדאוג לחטופים האלה".

Back to top button