איראןמבזקים

נורה אדומה: התרגיל הענק של צבא איראן יחל היום – מוקדם מהמתוכנן

כלי התקשורת באיראן דיווחו כי יחלו היום (שישי) בתרגיל הכוח הקרקעי של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן תחת הכותרת "אקדר 1402".

בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" דווח אתמול כי התרגיל הצבאי יתקיים במשך יומיים באזור הכללי של נסרבאד, עוספיה.

על פי הדיווח, בתרגיל זה ישתתפו יחידות חי"ר, שריון, טילים, מזל"טים, ארטילריה, הנדסה, לוחמה אלקטרונית, לוחמה מודרנית, סייבר, יחידות FAVA, בתמיכת מטוסי חיל האוויר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוין כי מטרת קיום התרגיל הצבאי הזה היא "להתמודד עם האיומים הקרובים ולשנות את הארגון הקרבי של כוחות היבשה". על התרגיל יפקחו מומחים שונים ומפקדי הכוחות המזוינים.

הצבא האיראני עומד לקיים את התרגיל הזה בזמן שרשויות טהראן מאיימות מאז מתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והתקיפות האוויריות הקטלניות והנרחבות של ישראל על עזה, שעד כה גבו את חייהם של אלפי בני אדם משני הצדדים.

מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סלאמי שיבח את פעולת חמאס נגד ישראל ואמר כי עזה "תבלע" את החיילים הישראלים במקרה של תקיפה קרקעית.

בתגובה לאפשרות של התפשטות המתיחות בעזה לאזור, הזהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישירות את מנהיג הרפובליקה האסלאמית של איראן, עלי חמינאי, מפני המשך ההתקפות על הכוחות האמריקאים באזור.

במשך שנים רבות מתקיימים באיראן תרגילי כוח מדי שנה, במקביל ליום השנה לתחילת מלחמת איראן-עיראק, אותה מכנה איראן "שבוע ההגנה הקדוש".

עם זאת, השלטונות האיראניים לא הגיבו בנוגע לשינוי העיתוי של התרגיל הזה, שמתוכנן היה להתקיים בעוד יותר מחודש.

Back to top button