מבזקיםרצועת עזה

חמאס: "לא נשחרר חטופים ללא הפסקת אש, כל ההתנגדות תיכנס למלחמה"

חבר הלשכה המדינית של חמאס , מוסא אבו מרזוק, אמר היום (שישי) כי "חמאס ניצח בקרב הזה" וציין כי "זו הפעם ראשונה בתולדות הסכסוך הערבי-ישראלי שמספר כזה גבוה של ישראלים נתפס ונהרג".

בראיון בלעדי לאל ערביה אמר אבו מרזוק כי תנועת חמאס דוחקת בכל כוחות ההתנגדות להילחם בקרב הזה, מחיזבאללה ועד איראן.

הוא הסביר כי חמאס סומכת על אחיה הערבים שיפסיקו את ההפצצות הישראליות וקרא לעולם לגנות את "פשעי ישראל", כלשונו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לאפשרות לעסקה לשחרור החטופים אמר אבו מרזוק כי התנאי הראשון הוא הפסקת אש ושחרור כל האסירים של חמאס הכלואים בישראל.

אבו מרזוק היה בין חברי המשלחת שביקרו אתמול במוסקבה ואמר כי "לא ניתן לשחרר את האסירים לפני שסוכם על הפסקת אש", כך על פי הדיווח בעיתון הרוסי "קומרסנט".

הוא הסביר כי חמאס זקוקה לזמן כדי לאתר את כל החטופים שמוחזקים בעזה, במיוחד שחלקם מוחזקים על ידי פלגים פלסטינים אחרים והוסיף כי על מנת לעשות זאת נדרשים "תנאים רגועים", לדבריו.

הוא גם ציין שההפצצות הישראליות על עזה הובילה עד כה למותם של 50 חטופים. יש לציין כי בישראל עדכנו כי מספר החטופים המוחזקים בעזה עלה ל-229.

ברשת אל ג'זירה דווח כי "המשא ומתן בין ישראל וחמאס להפסקת אש בתיווך קטאר ועסקת חילופי שבויים מתקדם במהירות". לדיווח אין אישור ממקור ישראלי.

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, לאחר שאלפי מחבלי חמאס-דאעש חדרו ליישובי העוטף ולבסיסי צה"ל, ישראל פועלת ביתר שאת ברצועת עזה ומטילה אלפי פצצות זאת בנוסף למצור מוחלט הכולל ניתוק המים, אספקת הדלק והחשמל.

נכון ליום ה-21 למלחמה ישנם בעזה 7,326 הרוגים ביניהם 3,038 ילדים, 1,726 נשים, 397 קשישים ולפחות 18,967 פצועים. בגדה המערבית ישנם 108 הרוגים ולפחות 1,900 פצועים. בישראל 1,405 הרוגים ו-5,431 פצועים רובם ביום הראשון למלחמה במתקפת הפתע בבוקר יום שבת.

מוסא אבו מרזוק
צילום: תקשורת חמאס

Back to top button